Zoals in het verslag van vorige week te lezen was, speelde de F1 een hele goede wedstrijd tegen Fortuna, maar werd er met één puntje verschil verloren. Zowel coaches als ouders dachten dat het kampioenschap daardoor niet meer mogelijk was, maar niets is minder waar!

De laatste veldwedstrijd speelde de F1 thuis en wij mochten aantreden tegen Avanti. De uitwedstrijd tegen Avanti een paar weken geleden eindigde in een gelijkspel. Wij hadden die wedstrijd veel meer kansen dan Avanti, maar helaas wilde de bal de korf niet vaak genoeg vinden om meer doelpunten dan de tegenstander te maken.

Dit was duidelijk anders bij de thuiswedstrijd! Wederom had Dunas F1 meer kansen dan Avanti. Er werd goed vrijgelopen, waarbij te zien is dat we hier ook hard op aan het trainen zijn. In beweging blijven, altijd kijken naar de bal en de ruimte pakken: het gaat bij iedereen steeds beter. Ook het treintje zit er nog steeds goed in, waarbij er op momenten echt snel wordt overgegooid en vrijgelopen. Daar zijn een aantal hele mooie doelpunten uitgekomen! Ook verdedigend staat het als een huis. Bibi en Lena staan direct bij hun tegenstander als de tegenstander de bal heeft onderschept, waardoor zij echt een tandje bij moet zetten om vrij te komen. Chase, Filemon en David proberen naast bij hun tegenstander blijven ook naar de bal te kijken om deze te kunnen onderscheppen. Soms best een beetje ingewikkeld, maar er worden tegenwoordig een hoop ballen onderschept!

Al dit harde weken werd beloond met een mooie eindstand van 8-4. Een mooie tweede plek in de poule behaald, dachten we... Totdat de uitslag van koploper Fortuna tegen hekkensluiter Reeuwijk 's middags in de KNKV-app stond: Reeuwijk had met één puntje verschil van Fortuna gewonnen, waardoor zowel Dunas F1 als Fortuna F4 bovenaan zijn geëindigd met 7 punten. K A M P I O E N E N !

Een enigszins ongebruikelijke manier om kampioen te worden, want hier had niemand meer rekening meegehouden. De blijdschap was er echter niet minder om! Nadat het nieuws was gedeeld in de teamapp, werden er foto's gedeeld van zowel blije kids als blije coaches. Het is in ieder geval een originele kampioensfoto ;)

Wij zijn super trots op de jongens en meiden van de F1, die ten opzichte van vorig seizoen zo'n mooie groei hebben laten zien. Daarnaast staan ze met heel veel plezier op het veld en wordt er veel gelachen met elkaar. Dat belooft nog wat voor de rest van het seizoen!

Kyra & Jamey