Het laatste weekend door de ogen van een bestuurslid. Heel representatief is onderstaand verslag van dit weekend voor mijn invulling van de bestuursfunctie niet. Ik doe veel andere dingen naast mijn rol als Bestuurslid Algemene Zaken. Desalniettemin een bijzonder weekend om te beschrijven, waarbij mijn taken als bestuurslid vooral een heel feestelijk karakter kenden!

Vrijdagavond mocht ik het Indisch buffet, de traditionele afsluiting van het najaarseizoen, openen. Het laatste buffet was in 2019 nog een Dubbel Zes-Futura-combinatie. In het eerste coronajaar schoot de Indische avond erbij in en in 2021 en 2022 was er een Indische schotel. Dit jaar dus weer volle bak buffet voor maar liefst 120 Dunanezen! Een grote ploeg onder coördinatie van Marien en Barbara heeft, na eerder een flinke voorbereiding, vanaf afgelopen woensdag hard gewerkt om het buffet voor elkaar te boksen. Het werd een grandioos evenement met een overheerlijk buffet! Alle complimenten en heel veel dank aan deze ploeg!

De volgende ochtend was ik er alweer vroeg bij. Mijn zaterdag stond in het teken van de huldiging van de kampioensploegen. Wat mij betreft een eervolle taak om als bestuurslid de kampioenen hun dikverdiende medaille te mogen omhangen. Om 10.00 uur speelden de E2 en D1 hun kampioenswedstrijden. De E2 liep al snel uit naar 3-0 en eindigde met een 7-0 overwinning. De D1 maakte het een stuk spannender: de overwinning van 4-3 was hard bevochten. De B1 die vorige week al het kampioenschap binnen sleepte, schoof de nummer 2 in de poule makkelijk aan de kant en was het ook voor hun tijd voor medailles en taart! Alleen de kampioenswedstrijd van de C2 bij directe concurrent Valto ging niet door en is uitgesteld. Duimen dat zij de goede vorm behouden en dat ik over 2 weken hun alsnog de medailles mag omhangen. In de loop van de middag bleek dat de F1, die ’s ochtends al hadden gespeeld (en gewonnen), ook kampioen waren geworden door verrassend verlies van hun concurrent. Hun moment voor medailles en taart wordt gepland! Om 15.00 uur was de thuiswedstrijd van Dunas 1 die kampioen Oosterkwartier uit Haarlem ontving. Het werd een waar spektakel waarbij beide ploegen voortdurend in score gelijk optrokken, maar Dunas in de laatste minuten een achterstand alsnog tot een gelijkspel wist om te buigen. De Dunas Devils waren goed op dreef en zorgden voor een mooie sfeer op het Stokroosveld. Na de wedstrijd ging de jongste jeugd, die het luchtkussen vanwege de harde wind moest missen, op handtekeningenjacht bij de spelers van de selectie. De Activiteitencommissie zorgde voor een mooie foto van de selectie waarop de handtekeningen konden worden gezet. Mijn Dunasdag eindigde met de huldiging van Dunas 3 die won bij VEO en op onderling resultaat concurrent De Meervogels achter zich wist te houden. Naar verluid is het Oktoberfest, dat ik aan mij voorbij heb laten gaan, bijzonder gezellig geweest en kan Partij&Co weer een zeer geslaagd evenement op het conto bijschrijven.

Zondagochtend stond ik om 10.30 uur als coach met Dunas 5 (alias Dunas Zondag 1) bij Deetos. Tot onze verrassing stonden er grote plassen op het kunstgrasveld en het was duidelijk dat de buien zouden aanblijven. Na keuring door Deetos zelf kon er gelukkig worden gespeeld. De eerste helft verliep moeizaam en in de rust keken we tegen een achterstand aan (6-3). Graag zou ik zeggen dat mijn donderpreek (ahum …. inspirerende speech uiteraard) in de rust effect sorteerde, maar hoe dan ook, de tweede helft ging aanmerkelijk beter. Iets eerder dan bedoeld, begon het veld toch echt te lijden onder de regenval en de plassen en is het waterballet geëindigd. De achterstand was op dat moment omgebogen naar een mooie voorsprong (7-10). Hartelijk dank aan invallers Anna, Rosa en Kyra om met dit zondagsteam de elementen te trotseren. Volgende week zondag heeft Dunas Zondag 1 de laatste veldwedstrijd op het eigen terrein.

Wat mij betreft een heerlijk Dunas-weekend. Nog enkele veldwedstrijden, komende week veldtrainingen, daarna de Haagse Korfbaldagen en dan op naar het zaalseizoen!

Robert, Bestuurslid Algemene Zaken

PS: ben je benieuwd wat een rol als bestuurslid echt inhoudt? Neem dan even contact met me op, ik praat je graag bij over waarom dit zo leuk is!