Dunas A1 was op zaterdag 28-10 de eerste ronde van de Haagse Korfbaldagen doorgekomen door met 9-3 te winnen van Gemini, met 10-3 HKV Ons Eibernest te verslaan en tot slot met 7-7 gelijk te spelen tegen KVS. Als poulewinnaar mochten ze de volgende ronde spelen tegen de nummer 2 van de andere poule: De Meervogels.

Op maandag 30-10 volgde de tweede ronde tegen De Meervogels. Het werd een bizarre wedstrijd, waarin Dunas de betere ploeg was, maar in de eerste helft zelfs met 4-8 achter kwam, omdat er heel onzuiver werd geschoten. Bij de ruststand was het 6-9.  In de tweede helft werd de korf wel gevonden en het werd dan ook al snel 11-9. Toen raakte een De Meervogelsheer geblesseerd en omdat er geen vervanger was, moesten zij de wedstrijd met een man minder uitspelen. Dunas won mede daardoor overtuigend met 18-12.

En toen kwam de halve finale tegen Excelsior. Er was veel Dunas-publiek op de wedstrijd afgekomen om ons beloften-team aan te moedigen.  Al snel werd duidelijk dat beide teams aan elkaar gewaagd waren. De wedstrijd ging gelijk op, tot bij de stand van 5-6 twee “Duitsers” de korf ingingen bij Dunas. (“Duitsers” zijn doelpunten die met enig geluk tot stand komen). Helaas had Dunas die mazzel niet en zo stond na 38 schoten van Dunas en 40 schoten van Excelsior een ruststand van 10-12 op het scorebord.

Alle kans nog voor Dunas om voor de winst te gaan, maar helaas brak in de tweede helft het Delfts kwartiertje aan. Na 15 minuten had Excelsior wel 7 keer gescoord uit 14 schotpogingen. Dunas had 19 schotpogingen, maar alleen Celeste wist te scoren met een stip. Met nog 15 minuten te gaan stond het dus al 11-19.

Dat wordt een monsternederlaag, vreesde het Dunas-publiek. Dat werd het niet, want in het laatste kwartier schoot Excelsior nog 19 keer, maar er ging geen bal meer in. Wat kan korfbal dan toch een rare sport zijn. Bij Dunas was het geloof in een goede afloop wel verdwenen, maar toch werd er nog 4 keer gescoord uit 18 schoten. Zo werd de eindstand 15-19.

Doelpuntenmakers waren: Celeste, Rosa, Marijn (1), Quinten T. (2), Imke (4) en Hugo (6).

We kunnen terugkijken op een leuk en leerzaam toernooi en met vertrouwen het zaalseizoen tegemoet zien.