Woensdag 25 oktober hebben Maarten en ik samen in een uurtje uitleg gegeven over het fluiten van jeugdwedstrijden. We hadden op een grote groep gerekend, maar waarschijnlijk was Feyenoord – Lazio voor een aantal reden om deze avond toch maar thuis te blijven.

Desondanks vonden de aanwezigen het een zeer leerzame bijeenkomst, waar we gesproken hebben over een aantal aspecten van het fluiten.

Hoe presenteer je je als scheidsrechter? Wat doe je voor, tijdens en na de wedstrijd? Wat zijn de belangrijkste verschillen tussen jonge en oudere jeugd.? Waar moet je nu precies lopen als scheidsrechter om het spel goed te kunnen volgen? En hoe werkt de spelregelcursus van het KNKV?

We zijn zeker van plan de avond nog een keer te organiseren. Waarschijnlijk in Januari 2024. Ik hoop dat we dan weer een enthousiaste groep bij elkaar hebben.
Misschien ook wat ouders?