Waar Dunas A1 bij de Haagse Korfbaldagen in de halve finale met 15-19 van Excelsior A1 verloor, werd datzelfde Excelsior in de finale overklast door Maassluis A1 met 26-5. Maassluis is net als Excelsior dit zaalseizoen onze poulegenoot, dus onze jonge helden konden op 11 november bij de eerste zaalcompetitiewedstrijd hun borst natmaken tegen dit sterke Maassluis. Coaches Els en Jelle benadrukten vooraf dat de spelers van Dunas vooral positief naar elkaar moesten blijven ondanks de stand.

Dat is gelukt. Onze spelers hebben zich voorbeeldig gedragen en vooral in de eerste helft wist Dunas zeker nog goed partij te geven. Vooral Imke viel op door behoorlijk storend te zijn voor haar tegenstander, maar ook de andere Dunanezen knokten voor wat ze waard waren. Als het schot iets zuiverder was geweest, was het in de rust misschien wel 7-10 of 8-10 geworden, maar de ruststand werd slechts 4-10.

In de tweede helft werd het klassenverschil wel snel duidelijk. De dames van Maassluis schoten ineens heel gemakkelijk raak (7 uit 11!) en bij een stand van 6-18 kwamen de mannen van Maassluis ook beter op schot. Het werd nog wel 7-18, maar toen was het met de weerstand wel gedaan. Dunas had weinig meer in te brengen, vooral omdat de boomlange mannen van Maassluis bijna elke rebound hadden. Tja, dan wordt het lastig om weer in balbezit te komen. In het laatste kwartier scoorde Maassluis er lustig op los en de eindstand werd dan ook 7-28. Toch waren de coaches van Dunas trots op de spelers, omdat ze positief bleven spelen, ook al was het een ongelijke strijd.

Doelpuntenmakers bij Dunas: Imke (1), Hugo en Quinten T. (3).

Ook komende zaterdag belooft het een pittige wedstrijd te worden. Om 12:00 uur speelt de A1 uit tegen Weidevogels in Bleiswijk. Laten we ook bij die wedstrijd het positieve gevoel vasthouden en knokken voor wat we waard zijn.