Op zaterdag 11 november speelde ons vlaggenschip tegen het eerste van ESDO (Eendrachtig Samenspel Doet Overwinnen) uit Kockengen. Ons tweede team had tegen ESDO 2 het goede voorbeeld gegeven door met 19-8 te winnen en dus zat de stemming op de tribune er al goed in. De wedstrijd stond onder leiding van “good old” Leo Wesseling, die een prima wedstrijd floot. De uit-tribune werd bezet door het team van de week: de Dunas Devils. Zij lieten zich vanaf de start van de wedstrijd stevig horen.

Dunas schoot goed uit de startblokken. Het stond binnen 8 minuten al 6-0 en gezien het spelbeeld (al 20 schotpogingen van Dunas tegen 8 van ESDO) zou het wel eens een monsterscore kunnen worden.

Het negende schot van ESDO ging raak en vanaf dat moment kwam ESDO ook meer in de wedstrijd, al bleef Dunas de betere ploeg. De ruststand werd dan ook 14-4.

De eerste acht minuten van de tweede helft waren totaal anders dan in de eerste helft. Dunas scoorde helemaal niet en ESDO kreeg zelfs betere kansen dan Dunas, waarvan er twee ingingen: 14-6. Coach Richard besloot tot een time-out om de dames en heren van Dunas weer even op scherp te zetten. Dat hielp, want meteen na de hervatting scoorde Lisa, niet lang daarna gevolgd door het eerste schot en doelpunt van wisselspeler Niek. Toen Jante daarna twee keer op rij scoorde, was het 18-6. Justin viel in voor Christiaan en niet lang daarna werd uitblinker Lisa gewisseld voor Manou. Justin had pech, want hij viel ook weer uit vanwege een onbedoelde elleboog in zijn gezicht. Al met al werd het een mindere tweede helft van Dunas. Beide ploegen scoorden acht keer. De eindstand werd dan ook 22-12.

En zo won ook Dunas 1, vooral dankzij een uitstekende eerste helft, overtuigend van ESDO. De negen doelpuntenmakers waren: Fardau, Niek en Robert (1), Annabel, Christiaan en Kevin (2), Jante (3), Yeshe (4) en Lisa (6).

Volgende week speelt Dunas 1 om 17.20 uur uit tegen Fluks, dat deze week met 20-17 verloor van het ons welbekende GKV. Dat kan weleens een spannende wedstrijd gaan worden.