De A2 trad aan tegen Avanti, in de Emerald sporthal in Delfgauw. Op de tribune voldoende supporters, trainer Viktor langs de lijn en op de bank genoeg invallers. Dunas is er klaar voor. Al snel pakt Avanti de leiding, Dunas moet duidelijk in de wedstrijd komen. Met kunst en vliegwerk wordt af en toe de bal onderschept.

Renzo dribbelt als een basketballer en Iwan pakt met z’n lang armen regelmatig de bal voor de neus van de tegenstander weg. Jens loopt op elke bal en maakt zijn tegenstander flink moe. Emma Prgin valt met een lichte blessure aan haar hand uit, Merel neemt haar plek in.

Avanti heeft lang een voorsprong maar in de loop van de 1e helft schiet Dunas er een paar goed in. Van een lange afstand scoren Liene, Iwan, Maco, Jens en Eva. Het is hard werken maar er zit een overwinning in. De meegereisde ouders moedigen de spelers flink aan. De ruststand beidt perspectief: het is 6 – 6.

Beide teams wisselen een aantal spelers. Voor Dunas komen Jazz en Emma van der Pol in het team, Avanti brengt een paar snelle en vooral lange spelers in. Iwan krijgt het wat zwaarder te verduren en Emma botst met de muur na een flinke duw van de tegenstander. Het is verder vooral een leuke wedstrijd om naar te kijken, aanvallen over en weer, balverlies en –winst aan beide kanten. Sportief spel en een kordate scheidsrechter.

Na de rust loopt pakt Avanti al gauw de leiding. Het wordt 7-6. Vlak daarna scoort Merel haar eerste punt in dit team, het staat 7-7! Well done, Merel! Jens neemt plaats op de bank en Sam komt er in. Een schot van Emma van der Pol gaat maar net naast. Iwan knokt voor elke bal en Maco en Renzo houden het tempo goed hoog. Alice verdedigt goed en weet af en toe slim de bal te bemachtigen of bij zich te houden. Sam zet met een prachtig doelpunt de teller voor Dunas nog weer op 8. Iwan benut koelbloedig een strafworp, het wordt nog 14-9. In de laatste minuten wordt het 15-9 voor Avanti, Dunas blijft strijden tot het eind maar de spirit uit de eerste helft is er wel een beetje uit. Knap gespeeld en geweldig geknokt. Bovenal, een hele leuke wedstrijd voor het publiek.