Dunas D1 heeft er alweer twee wedstrijden op zitten in de zaal! We hebben een poule getroffen waarbij we flink wat moeten afreizen! Gelukkig is Lotte weer helemaal fit, Tessa moet helaas nog iets langer herstellen. Kim heeft een flinke griep te pakken en dat zorgde deze eerste wedstrijden helaas voor wedstrijden zonder Kim. Maar gelukkig gaat het steeds beter en hopen we dat ze er snel weer bij is!

Vorige week reisden we eerst af naar de Blaashal van Madjoe in Rijnsburg. Nadat we wat hadden gefantaseerd over onze eigen 'blaashal' - of een stevige zaal mag ook! - op ons eigen Stokroosveld, begonnen we aan de wedstrijd. Het eerste aanvalsvak van Anna, Dani, Luc en Beau was lekker op dreef en via een mooi schot van Luc achter de korf en drie mooie goaltjes van Anna liepen we al snel uit naar 4-1. Het tweede aanvalsvak met Boaz, Mark, Lotte en Mirthe vergrootte de voorsprong naar 6-2 met twee mooie schoten van Boaz. Meadow van de E1 was bereid gevonden op haar vrije zaterdag van de E1 als reserve mee te gaan (dank je wel dat je helemaal naar Rijnsburg kwam!) en mocht ook invallen in de tweede helft. Via Beau, Anna en Boaz wisten we nog drie keer te scoren in de tweede helft, maar helaas gaven we de tweede helft de grote voorsprong weg en gingen we met een eindstand van 9-9 met 1 punt naar huis. Er werd heel wat gebaald en getreurd door de D1....snel door dan maar, op naar de volgende wedstrijd....

Deze zaterdag mochten we in ons eigen Zuidhaghe tegen TOP/IAA! Mark was net als Kim ziek geweest deze week, maar gelukkig kon hij vandaag weer spelen! Kim was er op de tribune weer bij, want ze wilde haar teamgenoten aanmoedigen, ondanks dat ze nog niet fit was. En Luc kreeg van de moeders van de D1 nog een elastiek in zijn lange haar om extra scherp te zijn (en dat hebben we gemerkt, zeker in hoe hij zijn reboundpositie invulde vandaag!). Trainers Quinten en Marijn wilden vandaag een andere opstelling proberen en daarmee openden Beau, Boaz, Anna en Dani als eerste aanvalsvak de score. Via mooie doelpunten van Beau, Anna en Boaz en een sterke rebound van Dani liepen we uit naar een 3-1 voorsprong. Luc breidde dat met het tweede aanvalsvak met Luc, Mark, Lotte en Mirthe uit met een mooi shot. Dat resulteerde in een ruststand van 4-3. Helaas moesten trainers Quinten en Marijn na de rust richting hun eigen wedstrijd, maar Richard kon als onze derde rots in de branding de verdere coaching alleen op zich nemen. Quinten en Marijn wilden per app graag een live verslag en dat kregen ze! Wat er in de rust is gezegd door de trainers weten we niet, maar de tweede helft was een spektakel! Boaz, Anna en Beau hielden niet op met scoren en daarmee liepen we van 4-3 uit naar 13-7! Hoe spectaculair was dat! Het tweede aanvalsvak rondde het vervolgens heel mooi af met 2 doelpunten van Lotte en twee goaltjes van Mirthe. De goal van Mirthe gaat in de boeken, aldus coach Richard: 'en dan die bal van Mirthe, met haar hoofd tegen de billen van de tegenstander pakt ze de bal tussen haar benen vandaan en dan snel schieten, briljant!' Eindstand 17-7! Dat smaakt naar meer! Met 26 doelpunten en een positief doelsaldo van +10 staan we mooi 2e. Komen jullie ook kijken volgende week, 12.00 uur in Zuidhaghe? En we zijn ook team van de week bij het 1e om 17.45 uur! Tot dan!