Bij de Haagse Korfbaldagen waren Dunas A1 en Excelsior A1 elkaar al in de halve finale tegengekomen. Korfballend ontliepen de teams elkaar niet veel, al was Excelsior wel beter in het scoren: het won terecht met 19-15.

Op 25-11 stond de competitiewedstrijd tegen Excelsior op het programma. Helaas moest Hugo afzeggen vanwege griep. Omdat hij altijd wel goed is voor een aantal doelpunten, kon het weleens een zware opgave worden om opnieuw aan 15 doelpunten te komen tegen deze tegenstander.

Dat bleek ook wel tijdens de wedstrijd. Pas na vijf minuten werd het 1-0 door een doelpunt van Quinten T..  Celeste scoorde ook, maar zij werd teruggefloten door de scheidsrechter vanwege verdedigd schieten. Na 17 minuten scoorde Quinten T. zijn tweede en met nog vijf minuten te gaan telde een goed geplaatst schot van Celeste wel. Het 4e en laatste doelpunt van Dunas in de eerste helft kwam opnieuw van Quinten T.. En wat deed Excelsior in de eerste helft? Ze brachten met twee doelpunten van de heren en 4 van de dames een ruststand van 4-6 op het scorebord.

De tweede helft ging het korfballend nog steeds gelijk op. Jens scoorde fraai van afstand en Anna was haar tegenstandster te slim af, waarna ook zij kon scoren. Celeste scoorde haar tweede en Quinten T.  maakte met zijn vierde de laatste voor Dunas.

Dunas heeft dus in totaal acht keer gescoord. Helaas scoorden de Excelsiordames nog 6 keer (o.a. uit een stip) en een Excelsiorheer 1 keer en dus werd de eindstand 8-13. Uit de statistieken blijkt dat beide teams 72 keer op de korf van de tegenstander schoten. Het scoren bij onze A1 moet dus beter, want aan inzet ligt het niet. Tegen Maassluis waren het er 7, tegen Weidevogels 7 en tegen Excelsior 8. Dat is echt te weinig.  Even stevig op het schot gaan trainen dus.

Volgende week speelt Dunas A1 uit tegen KOAG A1 in Krimpen aan den IJssel. Laten we hopen dat Hugo dan weer fit is.