Bij Dunas doen we de enige gemengde teamsport en één van de leukst denkbare sporten: korfbal! En ja, we presteren graag goed en winnen is leuk. De vraag is hoe willen we als Dunas het leukste doen én wedstrijden winnen?

Bij Dunas hechten we aan een veilig sportklimaat en geloven we dat prestaties worden bereikt door positief coachen. Vooral voor de fysieke, mentale en sociale ontwikkeling van jeugd is dit fundamenteel.

Het doel heiligt dus niet de middelen. Daarom vinden we het heel belangrijk dat we met andere clubleden, teamgenoten en vrijwilligers, met name onze trainers/coaches en scheidsrechters, altijd respectvol omgaan. Dat geldt ook voor de gasten die we ontvangen: de tegenstanders, hun supporters en bondsscheidsrechters. Dat doen we in het veld, langs de lijn, in de zaal, in de kantine, onderweg, online, eigenlijk overal. Dus ook bij uitwedstrijden.

Dit betekent niet dat iedereen het altijd met elkaar eens moet zijn. Het gaat erom dat als je iets dwars zit, je dat op een normale manier bespreekbaar maakt. Dat kan natuurlijk prima na een wedstrijd of een training.

Het kan natuurlijk voorkomen dat je niet op eenzelfde respectvolle manier wordt bejegend zoals jij dat wel doet. Ook dat kan je vervolgens bespreekbaar maken, zij het respectvol. Uiteraard kan je altijd bij het bestuur terecht als er nadrukkelijk grenzen zijn overschreden. Vind je dat (nog) een stapje te ver, dan kan je altijd met jouw vragen bij de vertrouwenspersonen van Dunas (klik hier) terecht.

Om hier aandacht voor te houden, zie je vanaf komend weekend in sporthal Zuidhaghe banners staan. Op de banners vragen we aandacht voor een vijftal spelregels:

Bij Dunas …

• Sporten we met plezier, op een veilige manier
  • Houden we het fijn langs de lijn
  • Coacht alleen de trainer/coach
  • Beslist de scheidsrechter
  • Is de vereniging van ons allemaal

Als je hierover vragen, opmerkingen of suggesties hebt, kan je altijd bij één van de bestuursleden terecht. We rekenen op ieders bijdrage aan een veilig, positief en sportief sportklimaat bij Dunas.