Dat onze A1 het best zwaar heeft in de eerste klasse is wel duidelijk. Toch kan dit jonge team met veel ploegen aardig meekomen, al ligt het scorend vermogen nog te laag. Avanti, dat derde staat in de poule, was op 9 december onze tegenstander. Doel voor deze wedstrijd was niet om te winnen, want dat zou een te zware opgave zijn, maar om voor het eerst meer dan 9 doelpunten te maken. Jens was als reserve aan het team toegevoegd.

Met veel thuissupporters op de tribune begon Dunas aan dit doel. Nadat Avanti vrij snel op 0-2 was gekomen schoot Quinten T. met zijn eerste afstandsschot meteen raak en bij de stand van 1-5 maakte hij zijn tweede. Niet veel later schoot Hugo de 3-6 binnen en na 11 minuten was het al 3-7. De dames van Avanti waren behoorlijk op dreef. Zij scoorden voor Avanti 5 keer op rij en tussendoor scoorde Quinten T. ook nog twee keer, waardoor de ruststand 5-12 was. We waren halverwege ons doel van minstens 10 doelpunten. Met 5 uit 40 van Dunas en 12 uit 43 van Avanti, was wel duidelijk dat Avanti het veel betere schot had.

Ook in de tweede helft was Avanti veel effectiever met de schoten. Met 4 uit 4 liep Avanti uit naar 5-16, totdat Hugo zijn tweede erin schoot. Quinten T. was geweldig op dreef. Hij scoorde uit een stip en mikte niet veel later ook de 8-16 binnen. Het werd door een Avanti heer 8-18. Met nog een kwartier te gaan voltooide Quinten T. zijn zevenklapper: 9-18. Avanti scoorde opnieuw twee keer: 9-20.

Toen kwam Jens in het veld voor de moegestreden Marijn. Jens schoot meteen raak: 10-20, het doel van Dunas was behaald. In de rest van de wedstrijd scoorde Hugo nog twee keer, waarvan één uit een stip en omdat de Avanti-dames ook nog twee keer scoorden, werd de eindstand 12-22. Doelpuntenmakers: Jens (1), Hugo (4) en Quinten T. (7)

Dunas had in de tweede helft een score van 7 uit 39, terwijl Avanti 10 uit 37 had. Kortom: opnieuw kon Dunas korfballend aardig meekomen, maar het scoringspercentage moet nog flink omhoog. Bovendien hangt het scoren nu teveel af van enkele spelers. Ook de anderen moet meer gaan schieten, want niet geschoten is altijd mis. Dat wordt het volgende doel voor onze A1.