Wat een spannende wedstrijd was het afgelopen zaterdag in Zuidhaghe. Hekkensluiter Dunas A1 moest het opnemen tegen KVS A1, dat voor aanvang van deze wedstrijd slechts twee punten meer had. Of Dunas qua scoren de opwaartse lijn kon vasthouden moest nu blijken. Doeke was deze keer als reserve toegevoegd.

De eerste helft ging volledig gelijk op. Zowel Dunas als KVS schoten 57 keer op de korf en met een ruststand van 9-8 deed Dunas het prima.

In de tweede helft was Dunas gewoon de betere ploeg. Na 10 minuten was het 14-10, maar een KVS-heer benutte een stip en hij scoorde even later ook de 14-12, waardoor het toch een wedstrijd bleef.

Met nog twaalf minuten te gaan kreeg ook Dunas een stip. Hugo maakte daaruit de 16-14, maar bij 16-15 miste Dunas een stip. Dunas bleef de betere ploeg en stond bijna de hele tweede helft voor, maar de zeldzame kansen van KVS gingen er wel vaak in. En zo kon het gebeuren dat met nog 5 minuten te gaan ineens een stand van 18-19 op het scorebord stond. In de laatste vijf minuten had Dunas nog 15 schotkansen en KVS slechts twee, maar helaas lukte het Dunas niet om er minstens een dik verdiende gelijkmaker uit te slepen.

Dunas scoorde ook in de tweede helft 9 keer, uit wel 73 kansen, terwijl KVS in de tweede helft slechts 40 keer schoot, maar uit de laatste 17 kansen wel 7 keer scoorde. Had KVS gewoon veel geluk of is het een kwaliteit? Laten we het maar op dat laatste houden. Dat onze A1 nog effectiever moet worden staat wel vast.

In ieder geval verdient Dunas een compliment voor de inzet. Er is fors meer gescoord en aanvallend zag het er goed uit. Dat scoringspercentage nog wat verder opschroeven, dan moet die overwinning er vast een keer in zitten.

Doelpuntenmakers: Amélie en Celeste (1), Quinten B. (4) en Hugo en Quinten T. (6).

De volgende wedstrijd is op zaterdag 13 januari uit tegen KCR, dat derde staat in de poule. Dat wordt weer een pittige klus. Eerst maar eens Kerst en Oud en Nieuw vieren.