Ook voor Dunas F1 is het tijd voor vakantie. Een mooi moment om even terug te kijken op de zaalperiode tot nu toe! Er is tegen iedere tegenstander één keer gespeeld en wat hebben de toppers van de F1 dit goed gedaan.

De eerste zaalwedstrijd tegen KVS was er eentje om niet gauw te vergeten. Zowel KVS als Dunas waren ontzettend fel en de bal ging echt in een mega hoog tempo van de ene kant van het veld naar de andere kant van het veld. De F1 had veel kansen, maar wist lang geen doelpunt te maken. Dit in tegenstelling tot KVS, dat minder kansen had, maar wel doeltreffender was. Gelukkig wist de F1 ook de korf te vinden en werd een 0-3 achterstand omgezet naar winst met 4-3. Wat een spannend begin van de zaalcompetitie!

Daarna mocht de F1 nog een thuiswedstrijd spelen tegen Maassluis. Deze wedstrijd was (gelukkig voor de coaches en ouders) wat minder spannend dan die tegen KVS en werd met 9-1 gewonnen. Tegen Reeuwijk werd de eerste uitwedstrijd gespeeld. De bal werd snel overgespeeld, er werden mooie kansen gecreëerd en er werden wel 13 doelpunten gemaakt. Met een eindstand van 5-13 konden we meer dan tevreden zijn! Bij de thuiswedstrijd tegen Dijkvogels is er wel heel goed verdedigd, want de F1 heeft de 0 gehouden. Hoe knap is dat! Daarnaast wisten we 7 doelpunten te maken.

Vorige week mocht de F1 twee keer in actie komen. Op woensdag werd de inhaalwedstrijd tegen Weidevogels gespeeld en op zaterdag de uitwedstrijd tegen De Meervogels. Nou, een doordeweekse wedstrijd is geen probleem voor de F1. Er werd gi-gan-tisch veel gescoord. Nu waren wij ook duidelijk al een paar stappen verder dan Weidevogels, maar wetende dat één jaar geleden de F1 ook nog heel erg zoekende was in het korfbalspelletje, was het mooi om te zien hoeveel de F1 is gegroeid. De eerste tien minuten waren er al 9 doelpunten gemaakt, wauw! Dat scoren ging lekker door, waarbij de F1 uiteindelijk 26 doelpunten heeft gemaakt. Zo knap! Tijdens de wedstrijd op zaterdag leken we al onze doelpunten al gemaakt te hebben op woensdag, maar gelukkig gingen de doelpunten op een gegeven moment vallen. Ook deze wedstrijd sloten we winnend af (2-15).

Kortom, een heleboel doelpunten voor Dunas F1 dit zaalseizoen! Het is ontzettend leuk om te zien hoeveel alle spelers van de F1 aan het groeien zijn en het spelletje steeds een beetje beter begrijpen. Verdedigend proberen we goed naar zowel de bal als de tegenstander te kijken, zodat we nog meer ballen kunnen onderscheppen. Aanvallend proberen we steeds beter vrij te lopen en hebben we de afgelopen wedstrijden ook geoefend met de aangeef. Heel mooi om te zien hoe je alle F1-ers hierover ziet nadenken tijdens de wedstrijden. Al deze ontwikkeling gaat gepaard met een heleboel gezelligheid. Met een polonaise tijdens het inschieten, lachen om de waterflessen als deze worden gebruikt tijdens een uitleg en vrolijke high fives na het maken van een doelpunt is het een feestje met de F1.

Op naar 2024 met nog veel meer plezier en mooie doelpunten!