Op 23-12 speelde ons eerste team de laatste wedstrijd van 2023, thuis tegen Ten Donck uit Ridderkerk. Er moest uitgeweken worden naar de Houtrusthal, een grote hal, waar de geluidsinstallatie ontbrak. En omdat ook de meeste Dunas Devils ontbraken, was het voor aanvang van de wedstrijd best wel sfeerloos. De spelers, de coaches en de scheidsrechter werden voorgesteld. Ook vier spelers van de D2, dat team van de week was, kwamen mee oplopen om zich voor te stellen aan het publiek. Er waren meer dan zeventig Dunas-supporters aanwezig en zij maakten het samen toch heel gezellig.

Nadat Lisa binnen 10 seconden meteen raak mikte, duurde het wel even voordat de tweede kwam. Met het 19e schot van Dunas zorgde Susan voor de 2-0. Ten Donck had daar slechts 3 schoten tegenover weten te stellen. Het overwicht van Dunas zette zich voort in de rest van de eerste helft en zo liep Dunas gestaag uit naar een 14-3 voorsprong in de rust. Met 78 schoten van Dunas en 25 schoten van Ten Donck was het krachtsverschil duidelijk.

Ook in de tweede helft had Ten Donck weinig in te brengen tegen de Dunanezen, die elkaar gemakkelijk wisten te vinden en ook bijna alle rebounds hadden. Lisa mikte drie uit vijf ballen raak en Yeshe, Annabel en Justin deden ook een duit in het zakje en brachten de stand binnen 10 minuten op 20-3.

Met zo’n grote voorsprong vond coach Richard het tijd om te gaan wisselen. Christiaan mikte meteen raak en Manou schoot haar derde poging in de korf. Quinten moest even op gang komen, maar scoorde daarna ook gemakkelijk. Ook Amélie en Rosa vielen in.

Dunas schoot in de tweede helft 75 keer op de korf van Ten Donck en daar kon Ten Donck slechts 21 pogingen tegenover stellen. En zo walste Dunas over Ten Donck heen. Toen de uitstekend leidende scheidsrechter Speckens voor de laatste keer floot, stond een eindscore van 29-7 op het bord. Doelpuntenmakers: Annabel, Kevin en Niek(1), Manou en Christiaan (2), Susan(3), Justin en Quinten(4), Yeshe(5) en topschutter Lisa(6).

Het tevreden thuispubliek werd bedankt door de spelers, die met een lekker gevoel de korte winterstop in gaan. Op naar de eerste competitiewedstrijd van 2024, op 13 januari uit tegen Madjoe. Maar eerst fijne dagen en een gezond 2024 gewenst.