De eerste wedstrijd voor de A1 in het nieuwe jaar was uit tegen KCR (Korfbal Combinatie Ridderkerk), dat tweede staat in de poule waar onze A1 nog puntloos onderaan staat. Een pittige opdracht dus. Het team was compleet en Leonore, Rutger en Bram gingen als reserve mee.

Al vrij snel werd het krachtsverschil duidelijk. KCR scoorde uit 11 kansen 3 keer. Bij het vierde schot van Dunas schoot Quinten T. de eerste voor Dunas raak. Opnieuw scoorde KCR drie keer voordat Quinten T. zijn tweede maakte. KCR was heer en meester op het veld, dat zowel aanvallend als verdedigend sneller en agressiever was, waardoor Dunas nauwelijks iets in te brengen had. Pas bij 12-2 scoorde Quinten B. de derde voor Dunas. Bij de rust was het 14-3, een volkomen terechte tussenstand.

Bij het begin van de tweede helft speelde ook Dunas agressiever. Scheidsrechter Joost Nagtegaal liet veel toe, waardoor het soms wat ruw werd, maar beide partijen speelden wel sportief en dat maakte het kijkspel aantrekkelijker. Het was goed om te zien dat Dunas zich niet meer liet overlopen en het KCR zelfs even kon bijbenen. Halverwege de tweede helft was het 16-6 door doelpunten van Bram, Quinten T. en Hugo.

De coach van KCR was niet tevreden met het verloop van de 2e helft en hij maande zijn team tot meer scherpte. Dat hielp. KCR greep weer het initiatief en omdat de krachten bij Dunas langzaam wegvloeiden, werd KCR weer duidelijk het betere team.

Vooral de Dunas-dames hadden het deze wedstrijd erg zwaar tegen de felle en snelle dames van KCR, die er voortdurend stevig bovenop zaten. De Dunas-dames kregen bijna geen schotkansen en het lukte dan ook niet om te scoren.

Het werd 18-6. Rutger, die als invaller met zijn eerste schot meteen raak mikte, scoorde18-7, maar in de laatste vijf minuten kwam Dunas er totaal niet meer aan te pas. De eindstand werd 21-7.

Volgende week spelen we uit tegen koploper Maassluis, dat misschien wel nog beter is dan KCR, dus dat gaat een zware wedstrijd worden. Maar goed, ook van verloren wedstrijden kun je leren en als we elkaar positief blijven coachen, maken we elkaar sterker, dus dat wordt de inzet voor volgende week.