Op zaterdag 27 januari stond de return op het programma tegen Fluks. Uit had Dunas met 18-17 nipt verloren, dus Dunas ging voor een sportieve revanche. Spelertjes van de F1 en de F2 mochten samen met de spelers oplopen om zich voor te stellen aan het publiek op de volle thuistribune. Er zit volop talent bij die F-jes, dus nog een paar jaartjes wachten en dan hoofdklasse? We gaan het zien, er ondertussen over dromen mag.

De wedstrijd stond onder leiding van Jan Siblesz, die een prima wedstrijd floot. Hoewel Fluks sterk begon en al vrij snel met 2-5 voor stond, kreeg Dunas de wedstrijd goed onder controle en gaandeweg kreeg Fluks steeds minder kansen. Quote van coach Richard Mafficioli: “Vooraf hadden we, zoals altijd, een verdedigend- en aanvalsplan. Dit weekend hebben we met name het verdedigende plan goed uitgevoerd. Hierdoor kon Fluks slechts bij vlagen het spel spelen waarin zij goed renderen. Dat was de basis voor deze overwinning. Ook heeft een aantal spelers afgelopen week extra spitsentrainingen gevolgd om nog scherper te worden. Dat pakte goed uit en geeft vertrouwen. Als vervolgens invallers datgene doen, waarvoor je hen inzet en het publiek gaat er ook volledig achter staan, dan kun je ook de wedstrijden winnen tegen de top 3.”

De wedstrijd werd opgesierd met schitterende bloks van Susan, Annabel, Robert en Jante, waarvan het publiek razend enthousiast werd.  Dunas was scorend goed op dreef, de ruststand werd 14-9.

In de tweede helft liep het scorend even wat minder, maar verdedigend stond het goed. Fluks kwam langzaam dichterbij, het werd 14-11. Coach Richard greep in en liet Lisa invallen. Met haar eerste actie scoorde zij meteen uit een vrije worp en daarmee kwam ook het momentum weer terug bij Dunas. Het gat werd zelfs even zeven doelpunten. In het laatste kwartier kwam Fluks nog wel dichterbij, maar de winst kwam niet meer in gevaar. De eindstand was 19-16, een dik verdiende overwinning. Het publiek had genoten van een heerlijke pot korfbal. Doelpuntenmakers: Jante, Lisa en Quinten (1), Justin en Robert (2), Kevin (3), Yeshe (4) en topschutter Susan (5).

Op zaterdag 3 februari treffen wij GKV dat momenteel terecht eerste staat in deze poule. Coach Richard: “Achter de schermen zullen we werken aan een plan waarmee we hun spel zoveel mogelijk proberen te ontregelen. Thuis waren we kansloos tegen hen, deze keer moet het anders.”

De wedstrijd begint om 15.00 uur in sporthal Overbosch. We hopen op veel Dunas-publiek om ons te komen aanmoedigen.

De coaches van Dunas 1 met de talenten van de toekomst.