Afgelopen maandagen hebben Dean en Benthe (C1), Edouard (B1) en Imke en Quinten T. (A1) meegedaan met de eerste selectietrainingen van het RTC-team.

RTC staat voor Regionaal Talentencentra. Dit centra biedt talenten in de directe omgeving in de leeftijdscategorie U15, U17 en U19 een programma om zichzelf te ontwikkelen met als doel eventuele doorstroming naar hoger liggende niveaus en nationale selecties. Een leuke manier om spelers van Dunas een uitdaging te bieden tegen andere spelers van goed niveau uit de regio. De selectieavonden vonden plaats in de Sportcampus. Dit jaar met heel veel aanmeldingen, waardoor het voor onze kinderen lastig was zich te laten zien tijdens een korte speeltijd.

Om in een RTC-team terecht te komen zijn er een aantal selectierondes in de vorm van korte wedstrijdjes. Leden van de RTC bekijken welke kinderen passend kunnen zijn voor het uiteindelijke team. Van verschillende verenigingen uit onze regio doen er kinderen mee om zo uiteindelijk samen een RTC-team West te vormen. Best wel pittig, want het tempo ligt vrij hoog en de meeste spelers spelen zelf op het hoogste niveau.

Dunas wil zich de komende jaren ontwikkelen op een hoger niveau en daar sluiten deze selectietrainingen dus goed op aan. Een mooie ervaring voor onze jeugd om alvast te proeven aan “topkorfbal”. Van Edouard en Quinten weten we dat ze door zijn naar de tweede ronde, Dean en Benthe mogen nog een ronde meedoen en voor Imke was het na één ronde helaas al genoeg.

Gaaf om te zien dat onze Dunas-toppers het helemaal niet zo slecht doen tussen spelers van topclubs en/of hoog niveau. Uiteraard is deze ervaring mooi voor de spelers zelf, maar ook teamgenootjes zijn gaan kijken, wat natuurlijk ook weer leerzaam (en gezellig) kan zijn.

We zijn nu al super trots op de deelnemers en supporters. Goed gedaan en succes bij de volgende rondes!!!