In de zaalperiode zijn ze wat onzichtbaar, maar elke zaterdag wordt er door een groep enthousiaste en sportieve kleuters hard gewerkt aan de breed motorische vaardigheden. Gemiddeld zijn we met ongeveer vijftien kinderen en drie hulpouders. Zo kunnen Leonore, Merel en Eva met deze groep kids lekker trainen.

Dit jaar in de Segbroek gymzaal, welke wat groter is dan de bekende Zonnebloem gymzaal. Zo kan iedereen lekker spelen. Meestal doen we drie verschillende onderdelen waar we van alles oefenen, maar vooral veel plezier maken. En dat het leuk is, dat horen we vaak. Zelfs van de ouders die meehelpen en gelijk een lekker sportief uurtje hebben.

De laatste tijd zien we regelmatig nieuwe gezichten. Vriendjes, vriendinnetjes of kinderen van oud-leden. Dat is mooi, want we moeten blijven groeien. Wanneer de (bijna) zesjarigen door gaan naar de F-jes hebben we natuurlijk weer nieuwe aanwas nodig. Daarom zijn we de komende maanden actief aan het werven. De Haagse Kangoeroe Klup werkgroep heeft door heel Den Haag grote posters en flyers verspreid om zo de Kangoeroe Klup nog zichtbaarder te maken. Misschien heb je wel een poster zien hangen op een school of de BSO, bij de bieb of de bakker op de hoek.

Onze eigen Dunas ambassadeurs hebben in ieder geval hun best gedaan. Super werk Janey, Dominik, Ilona, Jolanda, Ida, Berenice en Natasja! Ook de andere Haagse verenigingen hebben dit gedaan. Zo is de Kangoeroe Klup straks (nog beter) bekend door heel Den Haag.

Van maart t/m juni gaan we bij Dunas weer een speciale Kangoeroe-actie houden, waar nieuwe kinderen een kangoeroeknuffel krijgen als ze lid worden (en is dat via een Kangoeroe-vriendje, dan krijgt hij/zij er natuurlijk ook eentje!). Ons doel om 25 Kangoeroes te hebben aan het einde van het seizoen moet toch lukken met z’n allen.

Dus ken je een sportieve kleuter (tussen de 3 en 6 jaar), neem hem/haar dan eens mee naar de Kangoeroe Klup op zaterdagochtend van 10.00 tot 11.00 uur in de Segbroek gymzaal.

Wil je meer weten of graag eens helpen neem dan even contact op met Monique.

Ook op onze site vind je meer informatie over de Kangoeroe Klup.