Op 3 februari speelde Dunas A1 bij Excelsior A1. Vorige week speelden de Dunas-dames thuis een uitstekende wedstrijd tegen de Weidevogels, maar helaas waren de heren totaal niet op schot en dus werd er met 8-11 verloren. Omdat ook Excelsior een laagvlieger is in de poule, was er natuurlijk weer een kans om de eerste punten te gaan pakken, maar dan moesten de mannen wel wat beter gaan mikken.

En jawel hoor, de heren waren deze keer messcherp. Hugo schoot uit zijn eerste zes ballen al vier keer raak, maar ook Q & Q en Marijn waren uitstekend op dreef. Zo stond Dunas na 18 minuten al met 3-7 voor.

Nadat Rosa ten val was gebracht, ging een Excelsiordame door en schoot vrijuit raak. Een andere Excelsiordame wist op sluwe wijze twee stippen te versieren. Dunas liet zich niet van de wijs brengen. Alweer Hugo en twee keer Quinten T. (1 weer uit een stip) zorgden voor een ruststand van 9-10.

In de tweede helft wist Excelsior twee keer op rij te scoren, maar daarna greep Dunas weer het initiatief. Marijn en Rosa scoorden fraai van afstand, Quinten maakte zijn derde stip en Amélie scoorde met een prachtige omdraaibal: 11-14.

Met nog een kwartier te gaan bleef Dunas de wedstrijd goed onder controle houden. Met scores van Quinten B., Hugo en Rosa wist Dunas volkomen verdiend en met sportief spel te winnen met 15-17. Doelpuntenmakers: Amélie (1), Rosa, Quinten B., en Marijn (2), Hugo en Quinten T. (5).  Dunas was deze wedstrijd heel effectief. Met 17 doelpunten uit 77 schoten kun je het meer ploegen lastig maken.

Na afloop had Dunas-voorzitter Bart haast om thuis te komen. Celeste gaf een feestje i.v.m. haar 19e verjaardag, dus hij moest aan de bak om het eten te verzorgen. En deze eerste overwinning moest met het team gevierd worden, dus het was dubbel feest. Het zal wel laat geworden zijn.

Volgende week speelt onze A1 om 3 uur thuis tegen KOAG A1. Uit verloren we met 20-9, dus het wordt weer een pittige klus. Laten we hopen dat Dunas de scherpte vast weet te houden.