Eindelijk is het zover. Het project speeltoestellen voor Dunas is gerealiseerd en de speeltoestellen kunnen in gebruik worden genomen.
Het project Speeltoestellen is mogelijk gemaakt door de leden van de "Club van 50" van Dunas. De "Club van 50", in 2022 opgericht, met als doel extra activiteiten of projecten binnen Dunas te realiseren.
Na een lange en gedegen voorbereiding in de afgelopen twee jaar kon aan het begin van 2024 met de bouw worden gestart.

Op 3 februari konden de eerste spaden in de grond worden gezet. Zestien gaten voor zes toestellen. Een flinke kluif werk waarbij ongeveer 2,5 kubieke meter grond is uitgegraven en vervolgens 1800 kilogram beton voor de fundaties is gestort.
Na het plaatsen en monteren van de toestellen, alles volgens wettelijke voorschriften, de grond weer afgewerkt en de graszoden opnieuw aangebracht.

Zie de bijlage voor het mooie resultaat.

Gezien de vrij hoge kosten voor het plaatsen en monteren van de speeltoestellen is destijds besloten om dit in eigen hand te houden. Met de geweldige hulp van een aantal leden hebben wij dit kunnen realiseren.
Met de geweldige ondersteuning van Eric van Dijk, Luc de Leijster en Mart Veltman hebben wij dit project kunnen uitvoeren. Zonder hun ondersteuning, vakmanschap en niet te vergeten een flinke dosis humor was dit niet gerealiseerd. Zeven zaterdagen hebben wij hieraan gewerkt, op sommige momenten ook met wat extra handjes van leden, en het resultaat mag er zijn.

De basis voor dit mooie resultaat zijn uiteraard de leden van de "Club van 50". Hun lidmaatschap en jaarlijkse contributie van € 50 heeft dit alles financieel mogelijk gemaakt.
Onze dank hiervoor!
Hopelijk zal de financiële ondersteuning van deze leden én dit geweldige resultaat andere Dunas leden en sympathisanten enthousiast maken en zich als lid van de "Club van 50" aanmelden.

Informatie over en aanmelding als lid van de "Club van 50" kan via de website:  https://dunas-korfbal.nl/vereniging/club-van-vijftig

Zaterdag 6 april om 14.00 uur zullen wij de speeltoestellen officieel overdragen aan het bestuur van Dunas.

Uiteraard is iedereen hierbij welkom en wij hopen op een grote opkomst.

Tot zaterdag 6 april!

Met vriendelijke groet,