Dunas A1 speelde dit voorjaar op 6-4 de eerste uitwedstrijd op het veld tegen Achilles A1. Een lekker zonnetje, de perfecte temperatuur en weinig wind, alle ingrediënten waren aanwezig om er een heerlijke wedstrijd van te maken.

Maar dan moet je als Dunas wel scherp beginnen en dat gebeurde helaas niet. De ene na de andere pass kwam niet aan en dus kreeg Dunas weinig schotkansen. Achilles scoorde als eerste en verzilverde even later ook de eerste stip.  Marijn scoorde fraai de 2-1, maar Achilles kreeg opnieuw een stip: 3-1. Ook Dunas kreeg een stip, maar die werd gemist. Toch wist Dunas op voorsprong te komen met doelpunten van Quinten T., Rosa en Amélie (uit een tweede stip). De wedstrijd bleef gelijk opgaan. Scheidsrechter Timme Provoost had zijn stippendag, want hij gaf Achilles nog twee stippen, waaruit ze scoorden. Met nog twee doelpunten van Quinten T. en de tweede van Marijn werd de ruststand 9-8. Als Dunas niet zo rommelig was begonnen en niet zo makkelijk die vier stippen tegen had tegen gekregen, had Dunas zeker voorgestaan.

Na de pauze gaf scheidsrechter Provoost nog vijf stippen, waarvan er drie aan Achilles. Hugo kwam op stoom en scoorde in de tweede helft vier keer, Amélie nog twee keer en Marijn en Quinten T. ieder nog één keer. En dus had Dunas ook de tweede helft acht keer gescoord. Helaas te weinig, want Achilles scoorde in de tweede helft tien keer, waardoor de eindstand 19-16 werd. Doelpuntenmakers: Rosa (2), Amélie en Marijn (3) en Hugo en Quinten T. (4).   Invallers Leonora en Jens speelden beiden goed, maar scoorden niet.

Het was een spannende en sportieve wedstrijd, die wat werd ontsierd door het gedrag van de Achilles-coach die soms schreeuwend en scheldend langs de lijn stond en heftige kritiek had op de scheidsrechter. Hij mocht toch echt niet klagen met deze scheids die maar liefst zeven! Stippen aan Achilles gaf (en vier aan Dunas). Gelukkig hebben wij Els en Jelle als coaches. Zij respecteren wel alle beslissingen van de scheidsrechter en zij verwachten dat ook van de eigen spelers en supporters. Zo blijft er respect voor elkaar in en om het veld.

Op zaterdag 20 april speelt de A1 om 12 uur thuis tegen Phoenix. Hopen maar op net zulk lekker weer.