Op de eerste dag van het veldseizoen werd de nieuwe speeltuin van Dunas feestelijk geopend. De Commissie Club van 50 droeg hun bijdrage aan de vereniging symbolisch over aan bestuurslid Robert Lintjes. Tijdens dat moment werd er achter hen al volop gespeeld. Trainers en ouders zullen nog wel eens moeite moeten doen om hun kinderen naar huis of op ’t veld te krijgen!

Om twee uur op zaterdag 6 april sprak Ton van Es namens de Club van 50 de aanwezigen toe. Een mix van leden van de deze club, aanwezige spelers en toeschouwers had zich verzameld op het terras waar de zon heerlijk scheen. Ton stond heel gepast eerst stil bij het recente overlijden van Han Heins, oud-lid van Futura en ook lid van de Club van 50.  Een gemis voor de vereniging, maar omdat hij zeker had gewild dat dit event doorging, werden de speeltoestellen toch kort na zijn overlijden feestelijk geopend.

Ton vervolgt zijn verhaal. “Al snel was duidelijk dat de commissie en de vereniging graag speeltoestellen voor de jeugd wilde. Als Club van 50 – twee jaar geleden opgericht – konden we daar mooi aan bijdragen. Het werd dan ook het doel om dit als project op te starten. We hebben een plan gemaakt, overleg gehad met de gemeente en ons in de wettelijke eisen verdiept. Al gauw werd duidelijk dat de wensen ons budget overschreden. Met de inkomsten over de eerste twee jaren konden wij de toestellen aanschaffen. De plaatsing en montage moest echter in eigen beheer worden uitgevoerd.

Met hulp van mensen binnen Dunas konden we de kosten drukken door zelf de aanleg te doen. Eric van Dijk, Luc de Leijster en Mart Veltman hebben onmisbare hulp geleverd. Zeven weken lang hebben zij samen met de commissie op zaterdag hieraan gewerkt. En omdat Henny heerlijke lunch maakte, werd er niet alleen in de ochtend gewerkt maar gingen we vaak in de middag nog door. Het vakmanschap, de humor en werklust van de extra handen heeft echt het verschil gemaakt. Ik wil Erik, Luc en Mart hier namens de commissie dan ook heel erg voor bedanken. En natuurlijk Henny, voor het heerlijke eten!”

Half maart stond alles en eind maart keurde de overheidsinstantie de speeltoestellen goed wat betekent dat de jeugd veilig en gedurende lange tijd kan genieten van schommels, rekstokken, een wip, wipkippen voor de kleintjes en een aantal korven om op te schieten. Speciaal voor vandaag was alles versierd met ballonnen en vlaggetjes.

Een woord van dank uiteraard ook aan de leden van de Club van 50. Alleen door hun financiële ondersteuning kon dit project worden gerealiseerd. Hopelijk zal hun bijdrage andere leden enthousiast maken om ook lid te worden van de Club van 50.

Ton sluit zijn verhaal af met de officiële overhandiging aan het bestuur. Na een handdruk neemt Robert Lintjes het woord van Ton over. “Als bestuur zijn we heel blij met de speeltoestellen, waarmee het plezier op Dunas een impuls geven. De afgelopen week zag ik al dat ouders en trainers moeite hadden de kinderen mee te krijgen, dus dat kon wel eens een uitdaging worden de komende tijd. Op Dunas zijn is een feestje, daar streven we naar, zodat spelers en bezoekers graag komen en bij wijze van spreken de hele dag blijven omdat het er zo leuk is.  De Club van 50 helpt ons hier enorm bij met de realisatie van deze speeltoestellen. Heel veel dank voor jullie inzet!”

Tijdens de opening werd er al volop gespeeld in de speeltuin. Peuters, kleuters maar ook de tieners van zowel Dunas als onze bezoekers kunnen er de komende tijd heerlijk samen spelen. Daarmee is onze vereniging weer een stukje rijker geworden.