Op een prachtige zonnige zaterdag staat de eerste veldwedstrijd van het seizoen tegen De Meervogels D2 op het programma. Met een nagenoeg compleet team en onder de bevlogen leiding van coaches Sandor en Renzo zit de vaart er vanaf het eerste fluitsignaal goed in.

Nog voordat de schrijver van dit wedstrijdverslag zich langs de kant heeft geïnstalleerd, weet Brian de korf al meerdere keren te vinden door mooie assists van Elise en schoten van afstand. De Meervogels slagen er nauwelijks in om bij de korf te komen, omdat de D2 fel verdedigt en menig aanval afbreekt en omschakelt naar de aanval. Naast Brian weten Jaro, Joey en Carlijn in de eerste helft te scoren, door mooi samenspel rond de korf, kundige afstandsschoten en vernuftige doorloopballetjes. Het lukt De Meervogels 1 keer om een tegendoelpunt te maken. Bij rust staat het dan ook 9-1.

Onze kersverse verenigingscoördinator Jos deelt limonade uit en maakt kennis met de ouders. Jos beantwoordt onze vragen in de app sneller dan Siri!

Na de rust volgen er direct meerdere schietkansen voor de D2. Thijs en Livia weten elkaar goed te vinden en scoren om beurten uit een doorloop. Matteo heeft zijn plek in de D2 na de recente overgang van de E helemaal gevonden.
Zowel in de verdediging als de aanval (Matteo maakt het 13e en 16e doelpunt) loopt het soepel. Isis treft in haar tegenstander van De Meervogels haar gelijke; wat een snelle, wendbare meiden op het veld. Hulde voor het hele team; aanvallen worden onderschept, schietkansen gecreëerd en goed samengespeeld. De eindstand van 17-2 is uitkomst van dit teamwork en dik verdiend. Wat een start van het veldseizoen!

Wedstrijdverslag 6 april: Dunas D2 - De Meervogels D2