Zaterdag 20 april kwam Luno op bezoek. De wedstrijd werd geleid door Marco de Jonge, die een prima wedstrijd floot. Bij Luno spelen een paar lange mannen. Dan is het lastig om de rebounds te winnen, dus was het zaak om zuiver te schieten. De regen, de wind en de druk die de lange mannen gaven, maakten dat geen gemakkelijke opgave.

Aan dat zuiver schieten mankeerde het vandaag bij Dunas. Met scores van Lisa, Susan en Kevin kwam het totaal aantal doelpunten van Dunas in de eerste helft slechts op drie. De Luno-heren scoorden alle vijf de doelpunten, dus was de ruststand 3-5. Met 42 schotkansen voor Dunas en 45 schotkansen voor Luno kun je wel stellen dat het publiek niet erg verwend werd met doelpunten. De regen en de wind waren wel een goed excuus, maar toch.

In het begin van de tweede helft regende het vooral stippen. Eerst kreeg een Luno-dame een stip waaruit werd gescoord en ook Kevin scoorde uit een stip: 4-6. Een Luno-heer scoorde van afstand 4-7. Luno benutte weer twee stippen en ook Susan mikte raak uit een stip. Dunas kreeg het maar niet voor elkaar om van afstand te scoren en Luno verdedigde goed onder de korf, dus doorloopkansen waren er nauwelijks.

De Luno-heren hadden bijna elke afvang en ze gingen ook beter schieten, waardoor ze langzaam maar zeker uitliepen naar 5-13. Daarmee was het geloof in een goede afloop bij Dunas wel verdwenen. Invaller Hugo mikte zijn eerste wel raak en ook Susan scoorde nog een keer, waardoor de eindstand 7-13 werd. Doelpuntenmakers: Lisa en Hugo (1), Kevin (2) en Susan (3).

Op zaterdag 11 mei speelt Dunas in Haarlem tegen Rapid. Laten we hopen op beter weer en een beter schot.