Zaterdag j.l. speelde de A1 de tweede veldwedstrijd van 2024. Tegenstander: Phoenix A1 uit Zoetermeer. Vorige week was het heerlijk weer, vandaag koud en miezerig, maar dat mocht de pret niet drukken. Scheidsrechter was deze week Sander Souren, die kou, wind en regen trotseerde en de wedstrijd uitstekend floot. Hulde!

Met Jens in de basis startte Dunas goed. Marijn benutte een stip, waarna Amélie er 2-0 van maakte. Een Phoenixdame schoot raak en Quinten B. maakte 3-1. Alweer mikte een Phoenixdame raak en een stip van Dunas werd gemist, maar Amélie, die heel goed op dreef was, benutte de derde stip voor Dunas wel: 4-2.

Het regende al even en dat kwam het spel niet ten goede. Aan beide kanten schoot de gladde bal regelmatig door de handen van de spelers heen. Opnieuw wist een Phoenixdame de aansluitingstreffer te maken, maar Jens schoot van afstand de 5-3 binnen. Een Phoenix-heer scoorde 5-4. Alweer kreeg Amélie een stip die ze koelbloedig benutte: 6-4. Ook Phoenix kreeg een stip. Die werd gemist, maar niet lang daarna scoorde Phoenix wel en zo werd de ruststand 6-5.

In de tweede helft duurde het tien minuten voor er weer gescoord werd ondanks vele schotpogingen aan beide kanten. Na 10 minuten brak Quinten T. de ban door er 7-5 van te maken en daarna stelde Dunas snel orde op zaken. Marijn schoot twee ballen achter elkaar raak, en ook Imke en Jens deden een duit in het zakje, waardoor het na 18 minuten 11-5 stond en de winst voor Dunas wel in de tas zat. Het werd 11-6, Hugo scoorde 12-6 en Imke maakte er met een fraaie doorloop 13-7 van. Het slotakkoord kwam van een Phoenixdame, zij zette de eindstand op 13-8.

Doelpuntenmakers: Hugo, Quinten B. en Quinten T. (1), Jens en Imke (2), Marijn en Amélie (3). En ook al scoorden Anna en Rosa niet, ze speelden een uitstekende wedstrijd.