Afgelopen zaterdag mocht de F1 aantreden tegen Fortuna F3, de tweede tegenstander deze veldcompetitie. Met regenbuien onderweg en toen we aankwamen, werd het gelukkig droog toen de F1 het veld betrad.

De eerste wedstrijd van dit veldseizoen was tegen ONDO F3. In deze wedstrijd werd duidelijk dat we tegen betere tegenstanders spelen dan in de zaal, waardoor onze F1-ers hard moesten werken. Zo moest er meer worden vrijgelopen om de bal te kunnen overspelen en moesten we ook dicht bij onze tegenstanders blijven om het hen verdedigend moeilijk te maken. Deze wedstrijd verloren we helaas, maar er waren mooie punten om mee te nemen naar deze tweede veldwedstrijd!

Filemon kon er helaas niet bij zijn, dus Joppe zou ons komen versterken. Helaas was Joppe die ochtend ziek geworden, wat een pech! Dus om 10.00 uur startten we met Chase, David, Lena en Bibi. De F1 had een vliegende start! Er werd goed verdedigd, waarbij iedereen aan z'n tegenstander plakte. Ook hadden we mooie kansen, waarvan we er drie scoorden. Met een mooie 1-3 tussenstand sloten we het eerste kwart af. Het tweede kwart waren we het, vooral verdedigend, even kwijt. Waar het eerste kwart iedereen goed bij z'n tegenstander was, waren we het tweede kwart meer aan het kijken hoe onze tegenstanders aan het overgooien waren en hoe zij schoten. Daardoor scoorde Fortuna veel doelpunten, naast dat wij ook nog twee kansen benutten. Tussenstand in de rust: 9-5. In de rust wist de F1 zelf te benoemen wat we de tweede helft moesten doen, namelijk zorgen dat Fortuna niet kan schieten en zelf de bal snel overspelen, want dan had Fortuna het lastig. Inmiddels kwam de F2 ook aan op het Fortuna veld, want zij speelden na ons. Aangezien wij een superspeler konden gebruiken, schoot Levi snel in zijn schoenen en kwam hij de F1 als vijfde speler versterken. Nou, dat is wat de F1 nodig had, want de F1 had het weer gevonden in het derde kwart! Fortuna had maar korte aanvallen, want we konden de bal telkens snel onderscheppen. Daarnaast zochten we de goede kansen uit en konden we wel vijf doelpunten maken. Zo gingen we met een stand van 11-10 het vierde kwart in, wat spannend! Zowel Fortuna als Dunas scoorde nog in het laatste kwart, maar waar Fortuna nog maar één doelpunt maakte, maakten wij er nog drie. Eindstand: 12-13.

Hard gewerkt, F1! Mooi om te zien hoe jullie spelen tegen meer gelijkwaardige tegenstanders en hoe hard jullie je best doen. Levi, bedankt voor jouw super invalbeurt!