Op 12 mei mocht onze A1 het opnemen tegen Tempo A2 in Alphen a/d Rijn. Iedereen had er zin in, want de zon scheen en er stond maar weinig wind, dus het was perfect korfbalweer. Coach Jelle had als reserves Leonore en Bram van de B1 opgeroepen. Luco van der Kaaij was de scheidsrechter van dienst. Hij wenste beide teams veel plezier en die wens kwam uit, want onder zijn voortreffelijke leiding werd het een erg leuke wedstrijd.

De wedstrijd begon goed voor Tempo, want het eerste schot was meteen raak en even later werd het zelfs 2-0. Daarna kreeg Dunas grip op de wedstrijd.  Zowel Quinten B. als Imke wisten met hun eerste schot raak te mikken. Ook Marijn liet de bal in de korf ploffen en Hugo verzilverde een stip: 2-4. Quinten T. was de vijfde Dunanees die scoorde en met het 16e schot van Dunas mikte Quinten B. zijn tweede in het mandje en stond er al 2-6 op het scorebord. Er waren pas 11 minuten gespeeld en het leek een makkelijke overwinning voor Dunas te worden.

Met de nadruk op leek, want ineens stokte de doelpuntenproductie. Tempo scoorde 3-6 en kreeg weer hoop. Beide teams schoten wel twintig keer op de korf tot Marijn met 3-7 voor de vakwissel zorgde. Het werd daarna snel 4-7 en Quinten T. bracht het verschil weer op 4. Toch wist Tempo nog twee keer te scoren, dus werd de ruststand 6-8.

Na de rust kwam Tempo getergd uit de kleedkamer. Ze grepen het initiatief in de wedstrijd. En hoewel Rosa nog wel 6-9 scoorde, was wel duidelijk dat Tempo zich niet gewonnen gaf. Het werd 8-9, Amélie maakte 8-10. Even later mocht haar zusje Leonore de plek van Anna overnemen, waardoor Amande en Viktor beide dochters konden aanmoedigen. Het werd 9-10, Imke prikte de 9-11 binnen en Hugo de 9-12. Ook Bram kwam in het veld. Tempo kwam opnieuw terug, het werd 11-12. Doelpunten van Quinten T. en Hugo brachten de marge weer op drie, waarna Tempo met een benutte stip toch weer dichterbij kwam. De laatste drie minuten gingen in en de wedstrijd kon nog alle kanten op, maar bij Tempo ging op het laatst veel mis en Dunas hield het hoofd koel. Quinten T. maakte aan alle spanning een eind door vanuit een stip de eindstand van 12-15 op het piepkleine scorebord te zetten. Mede ook dankzij een prima invalbeurt van Leonore en Bram werd het een verdiende overwinning. Doelpuntenmakers: Rosa en Amélie (1), Imke, Marijn en Quinten B. (2), Hugo (3) en Quinten T. (4).

Over twee weken spelen we de return van deze leuke en spannende wedstrijd. De wedstrijd begint om 12.00 uur, dus kom gezellig kijken.