Zonder coaches, maar met enthousiaste ouders langs de lijn, begon Dunas A2 aan de wedstrijd. Maco, Iwan en Emma P. konden er niet bij zijn, maar met twee reserves langs de lijn – Lois en Juul uit de B3 – was er voldoende back-up. De eerste helft moest onze A2 duidelijk op stoom komen, maar in de tweede helft kreeg Phoenix het een stuk moeilijker om te scoren en was Dunas juist succesvoller. Het leek erop dat er een gelijk spel in zat, maar uiteindelijk werd verloren met 10-8.

Phoenix begon heel vlot en binnen no-time stond het 3-0. Gelukkig haalde Jesper met een mooi en raak schot de 0 van het scorebord. Daarna werd het gauw 6-1. Dunas had vaak de bal, maar leverde deze een paar keer te gemakkelijk in. Er zaten wel mooie aanvallen bij, echter in de eerste helft met weinig succes, ondanks pogingen van o.a. Emma en Renzo.

Gelukkig klom Dunas voor rust nog gestaag omhoog; Jesper maakte de 6-2 en Sam scoorde uit een vrije bal en met 6-3 ging Dunas A2 de rust in.

Coach Tom Bekker, vader van Jazz, riep het team even bij elkaar en gaf de nodige tips en oppeppers. En dat pakte goed uit. Het tempo ging omhoog en Phoenix raakt het spoor wat bijster. Sam maakte de 6-4, Jesper scoorde z’n derde en het werd 6-5. Renzo speelde daarna Jazz aan die geheel vrij stond en zij bracht de stand op 6-6. Gelijk! Dan zit er ook winst in. De aanwezige ouders moedigden de spelers nog harder aan. Dunas had duidelijk meer kansen maar de langeafstandsschoten gingen er maar niet in. Sam, Jens en Eva raakten goed op dreef in hun vak. Het werd 7-7, daarna al snel 9-7. Eve probeerde nog een doorloop, maar dat lukte net niet.

In de tweede helft lukte het veel vaker om de bal te onderscheppen, Jens en Jesper stonden op scherp, net als Sam. Het lukte Renzo vaak om de bal onder de korf goed af te vangen en zo weer in de aanval te kunnen. Invaller Lois verdedigde ook goed mee en maakte het haar tegenstander best lastig. Eva maakt nog 9-8 en Phoenix zette kort daarna de stand op 10-8. Dunas kwam heel goed terug in de tweede helft, winst had er zeker in gezeten en dat tegen de koploper in de pool. Al met al een goede wedstrijd!