Dunas A1, dat vorige week nog glansrijk won van koploper Achilles, speelde de laatste speeldag tegen hekkensluiter Phoenix. Moet lukken zou je denken, maar met in het achterhoofd het 16-9 verlies van vorig jaar tegen deze ploeg en de druk van de kampioen kunnen worden, waren de spelers, supporters en coaches er niet gerust op.

Hugo begon wel goed voor Dunas. Hij scoorde 0-1 met een knappe doorloop. In de eerste helft werd niet al te best verdedigd door Dunas, dus het werd 4-1 voordat Marijn raak mikte. Dunas gooide volop de druk erop en schoot bal na bal op de korf van Phoenix, maar er ging geen bal meer doorheen. Verdedigend stond het niet goed en daardoor kon Phoenix uitlopen naar 9-2. Imke zette de ruststand op 9-3. Tot dan toe had Phoenix slechts 36 keer geschoten en het had een mooi scoringspercentage van 1 op 4. Dunas daarentegen had wel 58 keer op de korf geschoten en slechts 3 keer gescoord. Nog nooit had onze A1 zo’n slecht scoringspercentage als uitgerekend in deze wedstrijd.

In de tweede helft speelde Dunas verdedigend veel beter. Onder de korf waren Amélie en Quinten B. keer op keer de baas en de onderscheppingen van met name Marijn waren niet op één hand te tellen. Het lukte Phoenix in de hele tweede helft nog maar twee keer om, ook nog van grote afstand, te scoren.

Aanvallend werd het overwicht nog groter, maar het scoren bleef een probleem. Hugo scoorde zijn tweede, Amélie benutte een stip en Quinten T. wist drie keer te scoren, waarvan ook één uit een stip. Het scoringspercentage bleef echter veel te laag.

Uiteindelijk wist Dunas uit in totaal 130! schoten slechts acht keer te scoren en daardoor verloor Dunas met 11-8 en werd het geen kampioen. Sneu natuurlijk dat je een wedstrijd verliest terwijl je veel beter speelt dan je tegenstander, maar het scoren lukte vandaag gewoon niet en dat is toch wel het belangrijkste onderdeel van het spel. Wel heeft onze A1 samen geknokt tot het laatste moment en niet opgegeven. Vandaar na afloop toch een verdiend applaus van het in groten getale opgekomen Dunaspubliek.

Seizoen “23-24” zit erop! Coaches Els en Jelle en teamouder Hetty werden bedankt voor hun inzet. Els en Jelle blijven de A1 coachen, maar alleen Rosa, Imke en Marijn blijven nog in de A1. Anna stopt en de rest stroomt door naar de senioren. De trainingen voor volgend seizoen gaan deze week al beginnen. Anna, bedankt voor alle jaren bij Futura en later Dunas en we hopen je toch weer terug te zien op of langs het korfbalveld van Dunas.