Dunas 6, oftewel Dunas zondag 1, mocht afgelopen zondag als laatste zondagteam van Dunas aantreden tegen Die Haghe. Dit was de directe strijd om het kampioenschap, gezien Dunas met één puntje boven Die Haghe stond.

Dunas 6 heeft een bijzonder seizoen gekend, want het heeft altijd met een tekort aan spelers gespeeld. Romy haakte in september af met het mooie nieuws dat zij zwanger was en is inmiddels mama geworden van Mae. Arthur was helaas het hele seizoen uitgeschakeld vanwege zijn knieblessure. Vincent en Willem misten ook beiden wedstrijden vanwege een enkelblessure en Pascal besloot helaas na het zaalseizoen te stoppen. Het "vreemdenlegioen" werd dan ook een begrip bij Dunas 6, gezien er heel wat invallers het afgelopen seizoen (voor het eerst of al heel vaak) hebben meegedaan. Ruben, Marijn, Quinten T., Quinten B., Maco, Renzo, Jens, Sam, Rutger, Jelle, Bram, Kyra, Rosa, Anna, Celeste, Imke, Eva, Liene, Emma, Kiara, Roos, Marin, Leonore, Amber, Babiche, Cecile, Lorena en Fréderique: heel veel dank voor jullie invalbeurt(en) het afgelopen seizoen!!!

Terug naar de wedstrijd tegen Die Haghe. Geen onbekende tegenstander, want in het najaarsveldseizoen en zaalseizoen werd dit team al tweemaal kampioen, waarbij Dunas nog geen enkele keer wist te winnen, maar het Die Haghe vaak wel lastig kon maken. Die Haghe scoort gemakkelijk, dus het was aan Dunas om vooral rustig in de aanval te zoeken naar kansen. Laten we zeggen dat dat in de eerste helft nou net niet helemaal lekker liep. Waar Dunas de eerste minuten goed begon en mee scoorde, werd het vervolgens te gehaast en was het de bal vaak snel weer kwijt. Die Haghe kwam ondertussen goed in de wedstrijd en met een achterstand van 8-4 ging Dunas de rust in. Met een herhaling van de woorden uit de voorbespreking van Robert en de oppepper van Robin liep het in de tweede helft vele malen beter. Er werd rustiger gezocht naar de goede kansen, actief meegekeken als er werd geschoten en er zat weer voldoende beweging in. De doelpunten begonnen bij Dunas te vallen en toen werd het laatste kwartier heel spannend. Het doelpuntenverschil was klein, met telkens maar twee of één puntje(s) achter. Helaas wist Dunas niet tot een gelijke stand of voorsprong te komen en werd er bij een eindstand van 13-12 afgefloten.

De verwachtingen lagen stiekem voor de wedstrijd niet hoog en die leken in de eerste helft ook uit te komen, maar Dunas heeft het Die Haghe echt moeilijk gemaakt en wat was het leuk geweest om als laatste zondagteam met een kampioenschap af te sluiten. Helaas!

Desondanks was het een mooie wedstrijd om het Dunas zondag 1 tijdperk mee af te sluiten. Veel dank aan Robert voor het training geven en coachen van dit stelletje ongeregeld de afgelopen seizoenen. Op naar de zaterdagwedstrijden!