In de aanloop naar het EK Korfbal wordt TeamNL Korfbal gevolgd door een cameraploeg, die ‘De weg naar Catalonië’ vastlegt. Wekelijks worden fans via social media meegenomen in de trainingen, dagelijkse bezigheden van de atleten en dingen die er spelen in het team.

Wat zijn de plannen van de nieuwe bondscoach Ard Korporaal? Hoe gaat het met de nieuwe spelers? En wat houdt de atleten zoal bezig?

Tot aan het EK Korfbal worden er via Instagram (@korfbal.nl en @teamnlkorfbal) en YouTube wekelijks video’s gedeeld. Als kijker word je meegenomen in de wereld van TeamNL Korfbal door mee te kijken op Papendal, maar ook door video’s die de spelers zelf maken, bijvoorbeeld tijdens hun trainingsstage in Turkije.

Het EK vindt plaats van 28 oktober tot en met 2 november in Calonge i Sant Antoni, Catalonië.

In de staff van TeamNL Korfbal zit voor ons geen onbekende: assistent-bondscoach Leon Braunstahl. Hij heeft in het verleden bij Futura gekorfbald en vorig jaar nog een clinic aan de Dunas jeugd gegeven.

Bondscoach Ard Korporaal (midden) met zijn assistent-bondscoaches Samantha Schorn-Jonkman (links) en Leon Braunstahl (rechts).