Nadat Dunas 2 vorige week knap degradatie wist te ontlopen door met 14-16 te winnen bij Refleks, werd afgelopen zaterdag de laatste veldwedstrijd gespeeld. Voor Dunas stond op zaterdag 12 oktober niets meer op het spel, maar de tegenstander De Meervogels kon nog kampioen worden. Dan moest er wel van Dunas gewonnen worden.

De Meervogels had thuis overtuigend met 22-13 gewonnen, maar of het nu aan de spanning lag of dat Dunas zo goed verdedigde, het team uit Zoetermeer schoot vandaag veel van afstand, maar onzuiver en kreeg daardoor geen grip op de wedstrijd. Dunas kwam door twee doelpunten van Annabel en een mooi schot van Niek op een 3-0 voorsprong. Scheidsrechter Sandor Post was vandaag erg scheutig met het geven van stippen, maar beide teams misten hun eerste stip. De Meervogels maakte uit hun tweede stip 3-1, maar miste daarna opnieuw een stip. Toch kwamen ze dichterbij, want een heer mikte de 3-2 binnen. Annabel scoorde, uit alweer een stip, 4-2. Dankzij twee doelpunten van Olivier en het tweede doelpunt van Niek werd het 7-5 in de rust. Tussendoor hadden Dunas en De Meervogels nog een stip gemist.

In de tweede helft werden er nog meer stippen uitgedeeld, maar die werden niet meer gemist. In totaal zou ieder team er vijf krijgen, waarvan Dunas er drie benutte en De Meervogels twee. Leonie benutte haar stip: 8-5. Het werd 8-6 en nadat Niek zijn derde had gemaakt, schoot De Meervogels wel weer raak vanaf de stip: 9-7. Een heer van De Meervogels maakte de aansluitingstreffer, maar ook Quinten scoorde uit een stip:10-8. Daarna scoorde Niek nog twee keer en het laatste doelpunt kwam van een De Meervogelsheer: eindstand 12-9. Doelpuntenmakers bij Dunas waren: Quinten en Leonie (1), Olivier (2), Annabel (3) en topschutter Niek (5).

Na die laatste twee overwinningen gaat Dunas met een goed gevoel de zaal in. Op zaterdag 26 oktober wordt om 17.45 uur de eerste Haagse Korfbaldagenwedstrijd gespeeld tegen OZC uit Rotterdam in sporthal Zuidhaghe. U komt toch ook kijken?