Op een frisse zaterdagochtend stond Dunas E2 weer klaar voor de wedstrijd tegen GKV E2.

Waar het vorige week nog fantastisch ging tegen DES, bleek de tegenstand van GKV vandaag wel even van een andere orde. Ondanks de inzet van onze helden, was het duidelijk dat GKV vandaag een stuk feller, sneller en beter op het veld stond.

Het begon nog veelbelovend toen Chase ons met een mooie actie op een 1-0 voorsprong zette. Helaas wist GKV daarna snel het spel naar zich toe te trekken en maakten ze in korte tijd meerdere doelpunten achter elkaar. Dit zorgde ervoor dat Dunas een beetje overrompeld raakte. Vanaf dat moment liet GKV zien dat ze snel schakelden na balverovering en domineerden ze het spel. Onze verdediging had het lastig en we stonden geregeld aan de verkeerde kant van de tegenstander te verdedigen. Elke losse bal werd door hen met volle overgave opgepakt, terwijl Dunas soms net een stapje te laat was. Geregeld lag een speler op de grond, maar gelukkig konden zij altijd troost vinden bij de prima fluitende scheidsrechter.

GKV liet zien waar we als team naartoe willen groeien. Ze hebben ons een belangrijke les geleerd en een mooi voorbeeld gegeven van hoe je als team speelt met focus en felheid. Ondanks de moeilijke wedstrijd kijken we terug op een leerzaam moment voor ons team.

Na de wedstrijd hebben we op een leuke en gezellige manier samen met het team deze eerste veldcompetitie afgesloten. We kijken nu uit naar de zaalcompetitie, waarin we vastbesloten zijn om opnieuw stappen vooruit te maken. We hebben er alle vertrouwen in dat Dunas deze ervaring zal meenemen en zal gebruiken om tijdens de zaalperiode verder te groeien. Elke wedstrijd, of het nu goed gaat of wat minder, biedt waardevolle leermomenten. We weten zeker dat de stappen vooruit weer snel zullen volgen!