Op zaterdag stond de kampioenswedstrijd tussen TOP 7 en Dunas 3 op het programma. Zoals wel vaker dit seizoen was de eerste uitdaging voor Dunas 3 een volledig team op de been te brengen. I.v.m. werk, ouderschapsverlof, verhuizing, blessure en ziekte was de spoeling bij de heren vrij dun, maar nadat alle opties buiten het team niet haalbaar bleken, kon er toch nog wat geregeld worden en zo kon het 3e met een compleet team + reserves naar Sassenheim afreizen.

Gek genoeg kreeg daar TOP A1 – KZ A1 de voorkeur op het hoofdveld, zodat deze kampioenswedstrijd naar ‘Rechts veld 1’ moest uitwijken. Na een goede warming up en tactische bespreking werd voor de gelegenheid opgesteld naar de tegenstander en dat werkte precies zoals gehoopt! Dunas begon scherp en gaf verdedigend weinig tot niks weg. Aanvallend werden goede kansen gecreëerd, maar ontbrak het af en toe nog aan de juiste scherpte. Milou (2x) en Amande maakten echter goed gebruik van de gretigheid van TOP in de aangeef en scoorden d.m.v. slimme omdraaiballen de broodnodige doelpunten waardoor Dunas rustig uitliep. Op slag van rust schoot Milou al haar 3e doelpunt binnen en zo gingen we met een verdiende voorsprong van 6-4 de rust in.

In de rust werden Suus en Steven vervangen door Sanne en Thijs en gaf Daan, de coach van dienst, nog de laatste tactische opdrachten mee: verdedigend zo doorgaan en aanvallend de kansen afronden!

Dit werd vervolgens perfect uitgevoerd. Binnen anderhalve minuut was er al 3x gescoord door achtereenvolgend Leonie, Dyon en Thijs. Daarmee was het hek van de dam en de deksel van de korf. Waar de coach in de eerste helft nog druk aan het ijsberen was, had hij het nu al druk genoeg met het meeschrijven van alle doelpunten. Nog geen 10 minuten na rust had Dunas al meer gescoord dan de hele eerste helft en flink gat geslagen met TOP (7-14). Daar bleef het niet bij en ook de rest van de tweede helft kreeg het meegereisde publiek (bedankt Els, Mairo en Diaz!) een galavoorstelling te zien. De doelpunten werden netjes verdeeld met uiteindelijk 7 spelers met 2 of meer doelpunten. TOP scoorde af en toe nog een doelpuntje mee, maar kon niet op tegen het doelpuntengeweld van Dunas.

Eindstand 12-22: Dunas 3 kampioen!

Doelpuntenmakers: Amande en Sanne (2), Leonie en Mart (3), Dyon, Milou en Thijs (4)