Versie 25 februari 2022

Het coronaprotocol van SV Dunas is de complete weergave van de actuele coronamaatregelen die in de kantine, de gehele sportaccommodatie op het Stokroosveld en in alle sporthallen en gymzalen gelden.

De volgende maatregelen zijn van toepassing en gelden voor alle bezoekers van de verschillende accommodaties, spelende leden, publiek, begeleiders, andere vrijwilligers (vanuit hun rol):

• Blijf bij corona-gerelateerde klachten thuis en laat je testen.
  • Ga direct naar huis wanneer er tijdens de sportactiviteit klachten ontstaan zoals neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, (licht) hoesten, benauwdheid, verhoging, koorts en/of plotseling verlies van reuk of smaak.
  • Houd je aan de adviezen die de verspreiding van het virus aantoonbaar beperken zoals handen wassen, hoesten en niezen in de elleboog, geen handen schudden, afstand houden of het dragen van een mondkapje op plekken waar het druk is.
  • Neem de gebruikelijke veiligheids- en hygiëneregels voor iedereen in acht.
  • Zorg voor voldoende frisse lucht en ventilatie in binnenruimtes.
  • Zorg voor goede naleving van de maatregelen want dat draagt bij aan het doel dat zoveel mogelijk het gewone sportleven kan doorgaan.
  • Iedereen mag overdag en ’s avonds binnen en buiten sporten. Dit hangt ook af van openingstijden van de sportlocatie.
  • Wedstrijden en trainingen zijn zonder beperkingen toegestaan.
  • Sporthallen, gymzalen, kantine(s), kleedkamers en toiletten zijn open.
  • Respecteer te allen tijde de regels van andere verenigingen bij het bezoeken van uitwedstrijden.

Het bestuur is blij met de huidige versoepelingen, maar realiseert zich dat corona niet weg is en er mensen zijn in onze omgeving die kwetsbaar zijn. Daarom doet het bestuur nadrukkelijk een beroep op de verantwoordelijkheid van een ieder om voorzichtig en terughoudend met de verruimde maatregelen om te gaan.

Het bestuur van SV Dunas