Afgelopen zaterdag stond de belangrijke thuiswedstrijd tegen Eureka op het programma voor de D3. De eerste wedstrijd van het veldseizoen werd van Eureka verloren met 11-7. Dat was een spannende, gelijk opgaande wedstrijd die de D3 in het laatste deel van de wedstrijd verloor. Eureka staat bovenaan in de stand, als de D3 wint is er een kans om kampioen te worden (op doelsaldo).
Aanvoerder Luc zette scheidsrechter Quinten in het zonnetje. Dunas D3 begon fris en alert aan de wedstrijd. Luc scoorde met zijn 'afstandsdoorloop' de 1-0. Eureka kwam op 1-1. Sem zorgde voor de 2-1. Anna van de E1 draaide goed mee in het aanvalsvak en had kansen op de 3-1, maar helaas ging de bal niet in de korf. In de doorloop wordt de D3 steeds beter, Kim en Tessa zorgden via een doorloop voor een 6-3 ruststand.

De tweede helft kwam de D3 goed uit de startblokken. De verdediging deed goed zijn werk en met snelle overgang van verdediging naar aanval scoorden Lotte en Sem. Ook Anna scoorde via een doorloop.
Eureka bleef ook scoren, maar Dunas gaf de voorsprong van 3 a 4 goals niet weg.
Boaz uit de E1 was in het aanvalsvak goed op dreef, maar zijn afstandschoten gingen er helaas meerdere keren net niet in. Thijs (als dame) en Luuk konden elkaar goed vinden in de aanval en scoorden allebei.
Door een snelle aanval scoorde Kim de 12-7, waarna Eureka in de slotseconde er nog 12-8 van maakten.

Eureka stond met hetzelfde team aan start als drie weken geleden. Dunas D3 heeft progressie gemaakt de afgelopen weken, want zij waren duidelijk de betere. Anna & Boaz bedankt voor het invallen.