Vanwege de opnieuw stijgende besmettingscijfers en toegenomen bezetting op de IC’s heeft het kabinet opnieuw strengere coronamaatregelen afgekondigd. De nieuwe maatregelen gelden sinds zaterdag 6 november jl.

Op alle binnensportlocaties moet iedereen van 18 jaar en ouder bij het betreden ervan het coronatoegangsbewijs (CTB) tonen. Dit geldt voor alle sportaccommodaties waar Dunas traint en (uit-)wedstrijden speelt. Denk daarbij aan sporthallen en gymzalen en evt. terrassen, maar de maatregelen gelden ook voor de kantine, kleedkamers en het terras op onze accommodatie op het Stokroosveld.

Een ieder die functioneel aanwezig is op een locatie en vrijwilligers hoeven geen CTB te tonen. Denk hierbij aan trainers, coaches, leiders, onderhoudsprofessionals, arbitrage. Bij de wedstrijden georganiseerd door de Haagse korfbaldagen geldt deze CTB uitzondering niet. Daar zijn alle personen van 18 jaar en ouder die de sporthal willen betreden verplicht een QR-code te tonen, ook trainers, scheidsrechters en andere functionarissen, dit in afwijking van het protocol verantwoord sporten van NOC*NSF en het coronaprotocol van Dunas.

Het bestuur vraag iedereen om je ajb aan de coronamaatregelen te houden. We mogen trainen en wedstrijden in competitieverband spelen. Dat is, nadat vorig seizoen de zaalcompetitie niet heeft kunnen plaats vinden, heel fijn! Zorg met elkaar voor een veilige sportomgeving en laten we hopen dat we deze winter weer een volledige competitie kunnen spelen.