Zaterdag speelde ons eerste team thuis tegen Luno (Laat U Niet Overwinnen) uit Linschoten. Linschoten, een dorp met maar zo’n 3600 inwoners onder de rook van Woerden, heeft drie seniorenteams en ook behoorlijk wat jeugd. Korfbal zit dus toch wel in de genen van de Linschotenaren.

Voor de aanvang van de wedstrijd werden de spelers van het eerste samen met een aantal E-spelers voorgesteld aan het publiek, waarna de wedstrijd werd gestart door scheidsrechter Martin Knoester.

Dunas had in het begin het beste van het spel. Lisa wist (alweer) razendsnel te scoren, maar al snel bleek Luno een niet te onderschatten tegenstander. Met de boomlange heren onder beide korven wisten ze veel ballen af te vangen. Dat bleek een geducht wapen en op die manier, nl. schieten van afstand en vertrouwen op de afvang, wist Luno gelijk op te gaan in de strijd. Ze kwamen zelfs op een voorsprong van 6-8 en wisten die voorsprong vast te houden tot de rust, ondanks het betere combinatiespel van Dunas. De scores kwamen van Lisa (2), Kevin (2), Elmo (1) en Niek (1). Met precies 38 schoten van beide teams in de eerste helft en een stand van 6-8 was duidelijk dat Dunas minstens gelijkwaardig was, maar dat Luno iets beter met de harde wind kon omgaan.

Ook na de rust lukte het de Dunanezen met goede combinaties de richting naar de korf te vinden. Helaas ontbrak de scherpte bij de afronding. En zo bleef Dunas de gehele tweede helft achter de feiten aanlopen, ondanks de goede inzet van de spelers. Het werd 7-9 (Justin), 8-12 (Lisa), en 11-13 Lisa, Kevin, Jante. Even leek het of Dunas de wedstrijd nog kon laten kantelen, maar het schot was er vandaag net niet en omdat Luno wel van afstand raak bleef schieten,  liepen zij langzaam maar zeker uit tot de eindstand van 13-17 (Justin, Niek). Elmo vocht veel duels uit met zijn directe tegenstander, maar vond weinig steun bij de scheidsrechter tot diegene vlak voor tijd een gele kaart voor zijn tegenstander trok. Helaas was de wedstrijd toen al gespeeld. Een terechte overwinning van Luno, ze waren gewoon net iets beter op schot. Toch blijft het gevoel dat Dunas niet had hoeven te verliezen, want in het spel waren ze zeker gelijkwaardig.

Volgende week gaan we natuurlijk weer voor de twee punten, uit tegen DKV Victoria uit Diemen.

En ook voor onze fotograaf Wim is het korfbalseizoen gestart; zijn foto's van Dunas 1 - Luno 1 zijn te vinden in onze besloten Facebookgroep.