Afgelopen weken zijn er meerdere bijeenkomsten voor ouders georganiseerd. De bijeenkomsten waren gericht op de kennismaking met de vereniging en elkaar. De bijeenkomsten worden als interessant en zinvol ervaren, maar zijn ook gezellig.

Tot nu toe zijn de ouders van de F- tot en met C-teams uitgenodigd. Binnenkort volgen ook de ouders van B- en A-teams. Uiteraard zijn de ouders die een eerdere bijeenkomst hebben gemist, maar die wel graag een bijeenkomst willen bijwonen, ook van harte welkom! Als de bijeenkomst op vrijdagavond wordt georganiseerd, kan ook nog eens van de befaamde vrijdagavondmaaltijd worden genoten.

De bijeenkomsten worden door de commissie Verenigingswerk en bestuur georganiseerd. In wisselende samenstelling worden de ouders door Marien, Hetty, Jos, Robert en/of Bart ontvangen en wegwijs gemaakt binnen de vereniging en de ontwikkelingen. Aan de hand van de informatie op onze eigen mooie site worden allerlei onderwerpen besproken.

In de eerste plaats kijken we terug op de rijke historie van beide fusieclubs en voormalig buren, Futura en Dubbel Zes, hoe beide elkaar hebben gevonden en hoe snel en prettig het fusietraject, ondanks corona, is verlopen. Daarna wordt onze ‘core business’, korfballen, besproken, wat dat wekelijks voor leden (en ouders) betekent en welke ontwikkelingen zijn ingezet. Verder komen onze accommodatie, de recente verbouwingen en ambities op het gebied van duurzaamheid, en allerlei andere relevante onderwerpen als veilig sportklimaat, werving, social media, activiteiten voor jeugd én ouderen/ouders, etcetera aan de orde. De rode draad is wat het betekent om lid van een vereniging te zijn, de bijdrage van alle leden om de vereniging succesvol verder te ontwikkelen en hoe Dunas wil blijven werken aan een gezond en prettig verenigingsleven.

Vanzelfsprekend komen er allerlei ideeën en suggesties op tafel die de commissie Verenigingswerk en bestuur mee terug de vereniging in nemen. De bijeenkomsten worden als prettig en zinvol ervaren en krijgen daarom in het voorjaar een vervolg. Ook dan zullen we weer met elkaar in gesprek gaan over de actualiteit en welke ontwikkelingen er dan zijn.

Namens de commissie Verenigingswerk,

Robert