Op zaterdag speelde Dunas 1 tegen koploper Luno op het veld in Linschoten. De spelers van Dunas waren al vroeg op het veld om de A1 aan te moedigen. Het was prima korfbalweer, maar hoe groter de voorsprong van de A1 werd, hoe slechter het weer.

Ze zagen de A1 met 5-15 winnen van Luno A1.

Toen het eerste zelf aan de beurt was, regende het pijpenstelen en was het behoorlijk fris. Dat natte weer kon het eerste niet deren. Ze gaven de koploper goed partij en hoewel Luno snel op een 2-0 voorsprong kwam, wist Yeshe de gelijkmaker te scoren. Even later scoorde Lisa 2-3. Luno was een tijdje niet op schot, maar uiteindelijk viel toch de 3-3. Het scoren ging ook bij Dunas niet gemakkelijk, maar na de 4-3 en 5-3, brachten Elmo en Kevin de stand toch weer in evenwicht. Opnieuw kwam Luno aan de leiding, maar het was alweer Yeshe die gelijkmaakte: 6-6. Ook qua schotenverhouding (45-44) was de wedstrijd in evenwicht.

In de tweede helft was het een Luno-heer die de eerste twee scoorde. Nima scoorde de aansluitingstreffer, maar een Luno-dame was ook trefzeker: 9-7. Elmo maakte zijn tweede en na een prachtige aanval wist Lisa weer gelijk te maken: 9-9.

Een cruciale fase brak aan. Dunas was tot nu toe zeker niet de mindere geweest en de wedstrijd kon nog alle kanten op. En juist in die fase raakte Yeshe geblesseerd, gingen passes net niet goed, vielen de schoten er net niet in, nam de goed leidende scheidsrechter v.d. Brink een paar twijfelachtige beslissingen en werd door Dunas ook nog een stip gemist. Luno trok de wedstrijd naar zich toe en liep uit van 9-9 naar 13-9. Met nog tien minuten te gaan probeerde Dunas zich terug te knokken in de wedstrijd, maar er lukte niet veel meer en al snel was het geloof in een goede afloop weg, ondanks de aanmoedigingen van de A1 spelers. Elmo scoorde nog wel 13-10 en Justin bracht de eindstand op 16-11. Luno trok aan het langste eind, maar wat was Dunas er even dichtbij. Want als in die cruciale fase de 9-10 was gevallen, had ik het nog wel eens willen zien.

Zaterdag 13 mei om 15.00 uur speelt Dunas tegen de nummer 2 in de poule: DKV Victoria. Dat wordt vast een kraker, dus we hopen op veel supporters!