Vorig jaar is er een trainersstaf geformeerd rond de selectie van Dunas. De staf bestaat uit hoofdtrainer Richard Mafficioli en oud-speler Jeffrey Mulder. Die samenwerking bevalt goed. Jeffrey en Richard blikken terug en vooruit op hun werk met het eerste elftal van Dunas.

De samenwerking die vorig jaar is gestart richt zich niet alleen op trainingen en het coachen van wedstrijden maar ook op de ontwikkelingen van het beleid. Zo is de staf momenteel betrokken bij het neerzetten van het Dunas DNA wat erop gericht is de vereniging op sportief en technisch vlak verder te ontwikkelen.

De afgelopen zaalperiode was behoorlijk lastig, het lukte Dunas net niet om zich te handhaven in de 2eklasse. Maar er zijn wel degelijk stappen gezet.

Jeffrey heeft het naar zijn zin in de trainersstaf. "Ik vind het heerlijk om op het veld te staan. Maar ik ben vooral gemotiveerd om mijn kennis van het spel en vaardigheden in te brengen om zo Dunas naar een hoger plan te tillen.”

Richard kijkt uit naar de komende weken. "Het seizoen is nog niet voorbij en we doen nog volledig mee voor de promotie naar de 2e klasse op het veld. Het is leuk dat we hier nog steeds in meedoen, maar we staren ons niet blind op dit doel. We moeten breder kijken dan dat en ons vooral focussen op de langere termijn. Daarom is het ook mooi dat we doorgaan op de ingeslagen weg met de trainersstaf, dat geeft continuïteit en rust om verder te bouwen. Ik heb het erg naar mijn zin bij Dunas en de samenwerking met Jeffrey en de selectie is heel positief bevallen. Eigenlijk gaan we nu pas écht van start!"

Het komend jaar staat in het teken van verdere professionalisering op meerdere vlakken. Er wordt gewerkt aan beter korfbalspel en het fitter en beter maken van individuele spelers. Regelmatig volgt een update van de trainersstaf.