Voor diegene die nog niet zo lang aan Dunas verbonden zijn een korte uitleg. Bij de start van Dunas is gesteld dat de twee korfbalverenigingen Futura en Dubbel Zes bij een fusie het 1+1=3 effect moet opleveren, met als hoofdthema's Plezier, Leren en Presteren. Nu zijn we 3 jaar onderweg en als ik kijk waar wij nu staan als vereniging, dan schiet het woord 'trots' telkens door mijn hoofd.
Tevens krijgen alle drie de hoofdthema's continue aandacht. Bij het maken van een opsomming loop je altijd het risico dat je iets of iemand vergeet. Toch waag ik mij eraan om het te doen en op voorhand excuses te maken dat ik zaken ben vergeten, die ook belicht hadden moeten worden.

Ik (en ik denk dat ik namens vele andere leden spreek) ben trots op:
  • Hoe de vereniging er na drie jaar voor staat
  • Een fantastisch gerenoveerd clubhuis, binnenkort uitgerust met zonnepanelen
  • Een bloeiende groeiende vereniging
  • Zeer veel enthousiaste vrijwilligers in vele commissies en enthousiaste trainers
  • De toekomstvisie gericht op presteren, helder beschreven in het Dunas DNA (Nog niet gelezen? Aanrader om het door te lezen op onze website)
  • Zeer veel enthousiaste spelers met een positieve uitstraling die vaak gezamenlijk andere ploegen aanmoedigen
  • Volgend seizoen bijna elke jeugdploeg al voorzien is van 2 of meer trainers/coaches
  • De mooiste en meest actuele website van alle Haagse korfbalverenigingen
  • Fantastische en drukbezochte feesten en activiteiten voor jong en oud
  • Wederom een topopbrengst uit de Grote Clubactie dit jaar
  • Actieve en succesvolle wervingscommissie
  • Drukbezochte en zeer smakelijke vrijdagavondmaaltijden
  • Gevarieerd, aantrekkelijk en gezond aanbod van snacks in de kantine
  • Stijgend niveau van korfbalprestaties in alle leeftijdscategorieën en met​ het Dunas DNA hoopvol voor de toekomst
  • Drukbezochte en fantastisch georganiseerde zomerkampen met elk jaar weer nieuwe leuke thema's
  • Inspirerende Dunas Devils
  • Vriendelijke en enthousiaste barbeheerders
  • Financieel gezonde vereniging
  • En alles wat ik vergeten ben .........
Het is ook in het kort te omschrijven als de gezelligste korfbalvereniging van Den Haag, maar dat schrijven alle verenigingen op hun website, maar er kan er maar één de beste zijn! Ik zou zeggen, kom het meebeleven!

Het derde seizoen na de fusie is ten einde. Alle Dunasleden, ouders en anderen die de vereniging een warm hart toedragen, een hele fijne vakantie gewenst. Voor alle actieve leden geniet extra van de welverdiende vakantie en we zien elkaar het volgend seizoen, met een opgeladen accu!

Een zeer trots Dunas lid